• Litet My

Ska bli bonusförälder, får ej träffa bonusbarn, tips?

Låter vettigt att pappan är det som träffar barnet först och knyter an, det är ju en 5 månaders bebis vi pratar om.
    Din tid kommer, om inte annat när pappan kan börja ha barnet på egen hand.

• Litet My
    NovaStar84 skrev 2012-10-13 16:36:36 följande:
    Om några ÅR?
    Det funkar inte för min del. Jag måste få träffa barnet med om det ska kunna bli verklighet och en del av ens vardag.

Jag är sist i mitt kompisgäng med att skaffa barn och har vart med den ena kompisens dottern sen hon var 3 dagar gammal och henne skulle jag utan problem kunna ta hand om ifall nått skulle hända hennes föräldrar. 

Jag förstår inte vad det svåra är med att jag ska få kunna följa med ibland och hälsa på som man gjort med kompisars barn.  
    Jag tror mammans enda anledning till att jag inte får följa med är för att jävlas.
    Jag gillar inte barn i allmänhet men tycker om mina kompisars barn som man känner, men antar att det beror på att vi umgås och för att jag ha fått vara med ifrån när de var små.

Hur ska man kunna ta sig till ett barn man inte känner om nått/några år när man vet om att det existerar NU och det hade vart så mycket enklare om man fått träffats nu för jag vet inte ens om vårt förhållande kommer  kunna funka med ett barn som inte är mitt. Ska jag behöva gå och vänta i "ett par år"? 
    Och hur ska man kunna ta sig till ett barn som man sett på bilder som man inte ens tycker är ett dugg söt?

Vet inte riktigt hur jag ska hantera detta och det går ut över våran relation. Jag älskar min pojkvän över allt annat och vill i framtiden ha en egen familj med han. 
    Hur och vilken inställning ska man ställa in sig på att ha för att detta ska kunna fungera i framtiden?

Fast nu handlar det ju i första hand om att barnet och pappan skall få knyta an till varandra och lära känna varandra, inte om dig, förmodligen är det det mamman tänker på, inte för att jävlas med dig. Som sagt i nuläget är barnet och pappans relation det viktigaste.Det är också det som är skillnaden i att du träffar dina vänners barn-just för att de är just vänner.

Sedan undrar jag vad barnets utseende spelar för roll?  

Tänker också ang att "ta till sig" det där är ju väldigt olika hur man som "bonusmamma"  väljer att göra, en del vill gärna vara en extraförälder, en del tycker det räcker bra att vara en extravuxen och en del tycker det räcker att bara repektera att barnet finns.
Svar på tråden Ska bli bonusförälder, får ej träffa bonusbarn, tips?