• Äldre 3 Oct 20:35
    2480 visningar
    11 svar
    11
    2480

    Tvillingar i trakterna kring Motala?

    Finns det flera hemmaföräldrar med tvillingar kring året i trakterna kring Motala? Jag är 40 och tvillingarna, en av varje, fyller 1 nu i oktober

  • Svar på tråden Tvillingar i trakterna kring Motala?
  • Äldre 23 Nov 21:21
    #1

    Hej! Jag bor i Motala med mina enäggstjejer :) Dom fyller 1 den 15 dc. Vart bor du?

  • Äldre 24 Nov 10:56
    #2
    19Linda79 skrev 2012-11-23 21:21:31 följande:
    Hej! Jag bor i Motala med mina enäggstjejer :) Dom fyller 1 den 15 dc. Vart bor du?
    Hejsan!

    Jag bor lite utanför Motala, nära Varv.
    Enäggs måste vara häftigt! Är de helt lika? 
  • Äldre 25 Nov 21:21
    #3

    Jo dom är ganska lika. Den ena är lite smalare i ansiktet o har tjockare hår....än så länge :) Är dina tvåäggs lika?

  • Äldre 25 Nov 21:45
    #4

    En av varje, olika som natt och dag! Både till personligthet och utseende. Ingen av oss upplever riktigt att vi fått tvillingar, vi har mera "råkat" få två barn samtidigt... 
    Tjejen är otroligt lik storebror (3 år) till utseendet men det är killen som har samma lite lugnare personlighet som storebror. Killarna är lugna pyssliga och kramiga. Vår dotter ett yrväder som far fram i rasande tempo och älskar att klättra högt.. Det är först de senaste månaderna som hon ens hittat lugnet att sitta i famnen och kramas..

  • Äldre 26 Nov 16:05
    #5

    Mina är både lika o inte lika i sättet. Moa är oftast lite lugnare, en liten tänkare som gärna sitter o bläddrar i böcker o kryper upp i knät o pussas :) Maja är lite vildare, kryper o klättrar överallt o vill gärna va med när det händer nåt. Men även hon kan sitta o mysa i knät :)

  • Äldre 5 Dec 20:13
    #6

    Urk , vilken sjukdomsperiod vi överlevde!! 3åringen med hög feber i en vecka... lillkillen med dubbel öroninflammation och lilltjejen med feber och andningsproblem vilket ledde till 4 dagar inlagda på US!!! Hoppas innerligt vi nu gjort vårt för denna vintern...

    Vad brukar ni roa er med på dagarna? Jag brukar vara en del på ÖF i Borensberg men har även varit ett par gånger på Galaxen..  

  • Äldre 6 Dec 20:26
    #7

    Åh fy! Ja då har ni nog fått sjukdommar så der räcker ett bra tag fram i tiden! Vi har klarat oss hyffsat bra, mest förkylningar som avlöser varandra o även feber. Nu har det varit tänder på gång oxå. Vi gör inte så mycket faktiskt, går på småbarnssång i Lillkyrkan på tisdagar o träffar lite kompisar ibland som oxå är mammalediga, bla en mamma med tvillingar :) Vi har varit på galaxen några gånger men oftast va vi där på tisdagar när babycafe't är men när vi började på småbarnssången blev det så dumt med tiden. Önskar att jag gjorde mer men det tar ju sin tid med två små :) Vilka dagar är ni på galaxen? Vi kanske skulle kunna träffas där nån gång?

  • Äldre 7 Dec 21:59
    #8

    Jag önskar också att jag kom ut och gjorde mer!! Men med två små och deras storebror så känns det ibland som   om veckorna bara försvinner utan att jag hinner reagera!!

    Det vore jätteskoj att ses på Galaxen vid något tillfälle! När vi åker dit gör vi det oftas onsdag och torsdag efter att vi har lämnat storebror på dagis.. Den kommande veckan är dock min mor här så då blir det inte så mycket utrymme för ÖF...
     

  • Äldre 17 Dec 21:28
    #9

    I lördags fyllde mina tjejer 1år! Va tiden har gått fort, va ju inte länge sen vi låg inne på neo!

  • Äldre 12 Jan 09:45
    #10

    Hur är det med er? Här är det full fulle med två rätt vilda krabater vars egna vilja blir allt tydligare..PUST OCH FLÄMT

    Jag tycker att det är lite småsvårt att hålla dem sysselsatta hemma numera, och det är svårt att gå ut eftersom de inte är nöjda med att bara sitta i vagnen om det inte händer en massa runtomkring, men de går inte så pass bra i kängor att de kan springa omkring, de blir mest bara sittande på marken... Önskar så att det fanns mer familjevänliga aktiviteter här i trakterna! 

  • Äldre 19 Jan 21:45
    #11

    Här är allt bara bra, full fart här med :) Igår tog jag med mig tjejerna o en kompis o åkte till bill o bulls lekland, mycket uppskattat! Det kan jag rekomendera, men ett måste är ju att man är två vuxna som kan se efter dom små :)

Svar på tråden Tvillingar i trakterna kring Motala?