Kub idag, dåligt resultat och en nackspalt på 4.2 mm :(( Nån mer?
Vi är helt förtvivlade här hemma, var och gjorde kub testet idag, väl medvetena om att man kunde få ett neg. besked, men ändå totalt oförberedda för det vi fick höra. Den totala siffran blev 1:74, fick inte veta om blodproven var dåliga däremot var mätningen av nackspalten inte bra, den visade 4.2 mm och vi såg med blotta ögat hur bred den såg ut, vi reagerade själva på det. Vi har fått tid för fostervattensprov om ca 3 veckor (fast jag framflyttad 5 dagar så nu är jag inte i v. 12+2 som jag trodde utan i v 13+0) Framförallt vill jag veta om det är fler än vi som fått SÅ dåliga resultat just på mätningen av nackspalten och som har fått positiva besked sen? Är så orolig just nu och fattar inte hur vi ska klara detta i 3 veckor, vi är orolig för att även om det inte skulle vara d.s (det var enbart det testet som visade dåliga siffror) så har vi förstått att det kan innebära hjärtfel hos barnet. Jag ska ringa min bm imorgon och reda ut lite begrepp. Just nu känns det som hela världen har gått under! :( Nån som vet om det ses som extra oroande när det är nackspalten som inte mäter bra? Kan det bero på nåt annat än just d.s eller hjärtfel? Tack.