• jonnna

När börjar ni med vinterjacka?

Är ju rätt kallt på mornarna nu, här ligger temp mellan 5-12 grader senaste veckan. Är osäker på om man kanske borde börja med vinterjackan nu? Den är rätt tjock dunjacka..

Hittils har dottern haft sin skaljacka från med tjockare tröja under...

Hur gör ni andra??   

• Svar på tråden När börjar ni med vinterjacka?
  • Hnl

Vi har windflecee nu :) börjar man med vinterkläder nu undrar jag då vad man har när det är -5 grader ?

• MajaVira

5-12 grader på  morgonen är inte särskilt kallt, det blir ju oftast varmare senare på dagen. Vi tar nog fram vinterjackan när det är närmare nollan, innan dess räcker det med fleece under vanliga jackan.

• Flickan och kråkan

Vi har börjat med vinterjacka, men kombinerar beroende på temperatur. Är det 6-7 grader och blåser och de ska vara ute längre stunder så är det skönt med vinterjacka.....det tycker även jag . Skillnaden är väl att de inte har så mycket under nu som de har när det är -5, då blir det ullunderställ, fleece etc. Men ofta har de fleece under softshell eller vanlig skal. Sedan beror det ju på om man har en frysnisse eller en varmbloding. Jag har en av varje. Låter ju inte frysnissen gå och frysa nu för att han ska härdas inför minusgradsäsongen .

• Roland 600

Har aldrig tjock jacka, använder lager på lagermetoden.
    Har inte haft tjock jacka sen mamma bestämde vad jag skulle ha på mig

• Hnl

Oj undra vad ni skulle ha för kläder här då . Ibland är de upp emot -30 på vintern men vanligast -20

• MajaVira
    Roland 600 skrev 2012-10-03 22:07:50 följande:
    Har aldrig tjock jacka, använder lager på lagermetoden.
    Har inte haft tjock jacka sen mamma bestämde vad jag skulle ha på mig
    Och tråden ligger under Förälder - Inhandla, så gäller just vad barnen borde ha på sig just nu.
  • Roland 600
    MajaVira skrev 2012-10-03 22:09:08 följande:
    Och tråden ligger under Förälder - Inhandla, så gäller just vad barnen borde ha på sig just nu.
    MajaVira skrev 2012-10-03 22:09:08 följande:

Ojdå läste bara överskriften, när börjar ni med vinterjacka
  • Flickan och kråkan
    Hnl skrev 2012-10-03 22:08:25 följande:
    Oj undra vad ni skulle ha för kläder här då . Ibland är de upp emot -30 på vintern men vanligast -20
    Hade nog fått investera i isbjörns värstingoverall då tror jag till min äldsta. Tur att vi inte bor där för då hade vi blivit ruinerade
  • JessieSahlin

Jag började med vinterjackan för men än en månad sen. Men jag är jävligt frösen av mig :p

Svar på tråden När börjar ni med vinterjacka?