• jonnna

När börjar ni med vinterjacka?

Är ju rätt kallt på mornarna nu, här ligger temp mellan 5-12 grader senaste veckan. Är osäker på om man kanske borde börja med vinterjackan nu? Den är rätt tjock dunjacka..

Hittils har dottern haft sin skaljacka från med tjockare tröja under...

Hur gör ni andra??   

• Svar på tråden När börjar ni med vinterjacka?
  • jonnna
    JessieSahlin skrev 2012-10-04 08:14:47 följande:
    Jag började med vinterjackan för men än en månad sen. Men jag är jävligt frösen av mig :p

jas ajg har med börjat med vinterjacka till mig själv för jag är väldigt frusen, men barnen har fortfarande sin tjocktröja samt skaljacka.. de rör sig ju mkt mer o sådär
  • MammaHela

Jag har inte ens börjat med jacka än. Har på mig regnjackan om det regnar, om det inte gör det har jag kofta på mig.

Barnen har windjackor på sig, om det är kallt på morgonen har de fleece under 

• Rocktroll

Vinterjacka börjar vi med när det är några minusgrader...än så länge skaljacka och eventuellt en tjocktröja under när det är +4 som det var mitt på dagen häromdagen.

.:: Vilda 090425 och BF 121202 ::. rocktroll.blogg.se
  • Harmagedon

Riktiga vinterkläderna åker inte på före snön. Helst neråt minus 5 också. Fram till dess är det lager på lager och skalkläder.

• Snäckan84

Våra barn fick åka till dagis med vinterjacka på sig men vi skickade med se lite mer tunna jackorna till att ha på dagis. Blir ju varmare under dagen men d är väldigt kyligt på morgonen.

• Älsko

VI har nollan på morgonen och på dagen ligger det på 5-6 grader.
    Mina barn eller framförallt dottern likaså jag och pappan fryser lätt så vi har dragit fram vinterjackorna.

Har med tänkt på det om man redan drar fram vinterjackorna nu vad ska de ha på sig sen..
    Men då får det bli lager på lager helt enkelt.

• Duckan

Hon har en tunnare täckjacka på sig nu. Har inte inhandlat vintergrejer ännu.

• BrödernaBus

Här (i Mälardalen) kör vi med fodrade regnjackan åt äldsta sonen. Lillebror har en tunn, fleecefodrad höstjacka på sig till/från dagis men fodrad regnoverall när han är ute och leker. Båda har fodrade höstskor till/från dagis och fodrade allväderstövlar på sig när dem är ute. Mössa + ev vantar beroende på hur kallt det är.

• Anne69

Mina barn har många jackor......men.....denna vecka har 6-åringen börjat med vinterjacka (typ dunjacka). 4-åringen har övergått till tjockare överdragsbyxor (är ute hela dagarna) men har fleece och skaljacka upptill. Ännu har de gymnastikskor men vinterskorna är inte långt borta..... Mössa o vantar har de haft i två veckor nu. Vi bor i Stockholm och hade +3 i morse......burr.

Vi vuxna går ännu i höstrock, men det är nog bara en tidsfråga tills vi också drar på oss något varmare. Handskarna åkte på igår.  

• Anne69

Idag ville 4-åringen ha vinteroverall......och vinterskor..... men det fick hon inte

• minipillan

Snön kom till sundsvall idag men blir bara blask av det och nån enstaka plusgrad under dagen så mina barn kör fortfarande med skaljacka o skalbyxor med fleece under.
    Vinter kläderna kommer fram när det är vinter. 

Svar på tråden När börjar ni med vinterjacka?