• GrimbartStrike

När ta bort nattblöjan?

Mitt son är dryga 2 år. Han är sedan en tid tillbaka dagtorr och ansvarar i stort över sina behov själv. Han börjar nu föredra att gå på toaletten men har tidigare kissat på pottan, tömt den själv i toaletten, sköljt ur den och tvättat händerna. Vid bajs har jag såklart skurat ur pottan
    Han har fortfarande blöja när vi åker bort (mest för att min man går i gamla hjulspår tror jag ) och på natten.
    Han går ofta upp själv på morgonen och kan vara vaken ett tag innan han väcker oss. Då tror jag iofs att han skulle kunna sköta det själv, lika som han gör när vi är vakna. Men ofta när han sover i sin säng vaknar han runt 2-3 och kommer in till oss och sover vidare. Då går han bara raka vägen in till oss.

Är det möjligt att ta bort nattblöjan? Jag antar att man inte vet förrens man provat?

Hur har ni gjort? 

• Svar på tråden När ta bort nattblöjan?
  • tobiq

Oj vad duktig han är! Vi var lite lata och vågade inte chansa på ev. olyckor så vi tog bort nattblöjan när den hade varit torr i ett par månader varje natt, ser ingen anledning att jäkta med det om inte barnet motsäger sig blöjan såklart.

• Lena

Vi tog bort den när blöjan var torr på morgonen nästan varje dag

• Koalababy

Min dotter är blöjfri hemma och på nätterna, men på dagis har det inte funkat så bra. Det var hon själv som vägrade att ha blöjan när hon skulle lägga sig, så vi satt på blöjan utanför trosor en natt och hon fixade det bra. Sedan har hon sovit utan blöjan hela tiden. Olyckor har hänt, men inte så ofta som vi behöver tänka på det. Jag tror att man kan prova och se, ha blöjan utanför trosor alltså.

• GrimbartStrike

Ja, det kanske är en bra hållregel

Jag tycker också att han är duktig  Annars är han lite sen med det mesta, men detta är hans grej  

Svar på tråden När ta bort nattblöjan?