Inlägg från: Lina o Ante |Visa alla inlägg
  • Lina o Ante

Över reagerar jag???

Nä du överreagerar inte det är upp till personalen som har hand om dom barn med speciella behov att se till att inget sådant här händer.. det är bra om du gör något nu och inte väntar för länge.. Om du kanske såg dokumentären på svt1 i förra veckan om Mobbning så skulle du förstå.. Visst nu är ju det andra barnet som håller på förståndshandikappad men det är ju helt från vettet att personal inte ser vad som händer och gör något..

Var inte rädd för att klaga och försöka påverka, det är väl bättre att du gör det nu innan det blir värre, denna gången var det en klänning vad är det nästa gång?

• Lina o Ante

Om du menar mig så vet jag visst vad det inne bär och jag klagar inte på barnet som har puttat utan på personalen som inte har legat steget före.. jag har själv jobbat som resurs till både en pojke med autism och en med down syndrom.. Jag vet mycket väl att det är barnets sätt att få kontakt men det är ju inte rätt att ett som man kallar "normalt" barn skall vara rädd och ledsen varje dag eller hur.. jag tycker det är toppen om man kan ha "normala" barn tillsammans med "bokstavsbarn" det är det bästa men man måste ju även se till att inga mår dåligt av det..

(Gillar inte begreppen "normala barn" eller "bokstavsbarn" bara så du inte får för dig något) Min sambo har ADHD och fick mycket resurshjälp när han var yngre och han säger det samma som mig när det kommer till att detta barn i fråga som är ledsen för att hon bli puttad osv att man skall hjälpa henne..

Svar på tråden Över reagerar jag???