• osito

Extremt röd rumpa

Sonen har haft diarrè hela natten och morgonen vilket har gjort att hans rumpa är väldigt röd, irriterad och så gör det ont att torka. Nu när jag byte senaste gången verkade han t.om. tycka att det var obehagligt att få på sig blöjan:(

Jag vill veta vilken salva som är bäst att smörja med för att få ett snabbt resultat till det bättre.
    Har barnängens zinksalva, men tycker inte riktigt att det känns som om den duger just nu.
    Att vara utan blöja är egentligen det bästa det vet jag, men nu när han är dålig med feber vill jag inte ha honom utan kläder på golvet. Han är en väldigt snabb krypare så går inte att lägga ner honom på en filt och tro att han ligger kvar heller.  

• Svar på tråden Extremt röd rumpa
  • Makrame

Jag hade liknande problem med min lilla son och tyckte inte att någon salva hjälpte. Han fick även som blåsor i huden. Fick tips om att ta potatismjöl när det var som värst, och det hjälpte faktiskt! Hoppas det blir bättre snart!

• BFmars2012

Inotyol! Absolut toppklass!

• BFmars2012

Och sa lufta, lufta, lufta.

• Millan83

Inotyol! Helt galet vilken bra salva! När dottern får röda märken smörjer jag direkt och vid nästa byte är de borta!

• Madde01
    BFmars2012 skrev 2012-10-04 08:36:07 följande:
    Inotyol! Absolut toppklass!
  • SandraP81

Inotyol + att inte torka rent utan skölj bara rumpan under dusch o badda torrt m mjuk handduk eller lufttorka..

Svar på tråden Extremt röd rumpa