• osito

Extremt röd rumpa

Sonen har haft diarrè hela natten och morgonen vilket har gjort att hans rumpa är väldigt röd, irriterad och så gör det ont att torka. Nu när jag byte senaste gången verkade han t.om. tycka att det var obehagligt att få på sig blöjan:(

Jag vill veta vilken salva som är bäst att smörja med för att få ett snabbt resultat till det bättre.
    Har barnängens zinksalva, men tycker inte riktigt att det känns som om den duger just nu.
    Att vara utan blöja är egentligen det bästa det vet jag, men nu när han är dålig med feber vill jag inte ha honom utan kläder på golvet. Han är en väldigt snabb krypare så går inte att lägga ner honom på en filt och tro att han ligger kvar heller.  

• Svar på tråden Extremt röd rumpa
  • skatten12

Inotyol och lufta massor!!!

Duscha av bajset, tvätta med olja och låt luft torka :)

• osito

Tack för alla svaren!
    Tog och panik inhandlade inotyol förut, har inte sett någon skillnad än men med tanke på hur illa det är tar det nog ett tag:(
    Fattar inte hur det kan ha blivit så illa heller, jag och sambon gick skytteltrafik hela natten med att byta blöjor.

Att lufta är jättesvårt på den här killen, att ligga still finns inte i hans värld utan han ska helst krypa runt på skötbordet. Men försöker i alla fall låta det lufttorka, provade nämligen att skölja istället för att torka och det verkade ändå vara bättre för honom:) 

• Snow Crash

Jag håller med alla andra! Inotyol må lukta gammal motorolja, men den gjorde underverk med sonens rumpa när han var magsjuk.

• Lindsey Egot the only one

Jag har smörjt med aloe Vera gel. Finns att köpa på Apoteket och torkar ut det röda. De andra salvorna hjälper föga. Aloe veran på direkten. Man kan även använda aloe Vera till brännskador osv.

• HimmelHav

Med lite otur kan det vara svamp. Har han haft Torsk i munnen? Det kan finnas kvar i kroppen och blomma ut i samband med "elakt" bajs. Prova Canesten - receptfritt på apotek. Egentl mot fotsvamp men på inrådan av BVC har jag använt det på både mina bröstvårtor och på dotterns röda stjärt.

• Loreena

Inotyol! Och så låter du sonen lufta mycket emellan. Låt honom lufta i bara ett par byxor om du inte vill att han ska krypa runt naken. Det funkar bra om du kan tänka dig lite mer tvätt.

• Lindsey Egot the only one

Inotyol hjälper inte så det torkar ut sårig hud. Som ni flesta skriver blir det en hinna men huden under blir varm och fuktig ALEO VERA GEL (finns på apoteket) torkar ut och behövs bara strykas på en gång för att man ska se skillnad på direkten.

Ts har du en ALEO Vera planta hemma så bryt av ett blad mosa den mellan händerna och ta kletet på såren på rumpan.

Svar på tråden Extremt röd rumpa