• Novis mamma

Jag får tillsägelse för att vår katt är elak ute..

Vi har precis börjat släppa ut vår katt, då vår andra katt inte mår riktigt bra och behöver därför vara själv och få all uppmärksamhet. Utekatten är världens snällaste hemma och dottern får göra vad hon vill med henne utan att hon säger ifrån. Nu när hon börjat gå ut har hon börjat bråka med dom andra katterna här på gården. Mest med en hankatt som med jämna mellanrum kommer upp till vår balkong när vår katt sitter där.

Idag sa hankattens ägare till mig, att hon tycker vår katt är elak. Jag har sagt att vi försöker så gott vi kan att få bort henne när hon bråkar, men vi kan inte va där jämt. Hon säger att "min katt mår redan dåligt och äter medicin för det och nu har hon er katt efter sig.." Hon sa ju inte ordagrant att vi skulle ha katten inne, men det lät som att det var det hon ville få fram.

Vad ska jag göra liksom? Dom är utekatter och jag tycker att lite bråk katterna emellan får man räkna med, eller har jag fel? Har hon rätt att säga till mig som hon gjort?

♥ Nova 101219 ♥ ♥Liten i magen BF 22/5-13 ♥
  • Svar på tråden Jag får tillsägelse för att vår katt är elak ute..
  • Nasrin

Inga katter borde få springa löst ute. Så jäkla respektlöst mot övriga samhället. Varför ska vi stå ut med era lösspringande kryp som smutsar ner o drar omkring är de vill? Koppla katten om du ska ha den ute, hälsa grannen samma sak. Visa lite respekt mot andra människor.

• mammis76

Det är faktiskt olagligt att inte ha sin utekatt under uppsikt ute !
    Ni kanske ska ha katten inne då !

• Novis mamma
    Nasrin skrev 2012-10-04 09:51:57 följande:
    Inga katter borde få springa löst ute. Så jäkla respektlöst mot övriga samhället. Varför ska vi stå ut med era lösspringande kryp som smutsar ner o drar omkring är de vill? Koppla katten om du ska ha den ute, hälsa grannen samma sak. Visa lite respekt mot andra människor.
    Vår katt går inte mer än 10 meter hemifrån och kissar/bajsar därför inte i sandlådor m.m. Tur att du inte bor här då, här är det minst tio katter ute på gården, som dessutom går upp till andras balkonger och retas med innekatterna.
  • Novis mamma
    mammis76 skrev 2012-10-04 10:00:05 följande:
    Det är faktiskt olagligt att inte ha sin utekatt under uppsikt ute !
    Ni kanske ska ha katten inne då !
    Som sagt, hon går inte mer än 10 meter hemifrån. Dom gånger jag inte kan stoppa bråken är då jag lämnar dottern på dagis, annars har jag koll på henne.
  • Lilia

Katten är inte elak, det är ett naturligt beetende. Hon borde ha sin katt inne om den nu mår så dåligt av det. Jag skulle inte bry mig så mycket.

• Fiona M

går den andra katten upp på er balkong och mår dåligt av det så får hon väl hålla reda på sin katt?

• mammis76

Ett naturligt beteende är det inte om katten är elak , då är det lek !!

Ha katten inne dom gånger du går till dagis o säg till dom som äger katterna som går upp på balkongen !

• Novis mamma
    Fiona M skrev 2012-10-04 10:03:40 följande:
    går den andra katten upp på er balkong och mår dåligt av det så får hon väl hålla reda på sin katt?
    Nämnde det, att han kommer upp till vår balkong varje dag.. Hon slog bara bort det "Nä.. Han har blivit mycket bättre med det".. Hon är en galen kattkvinna som har typ 8 katter Tungan ute
  • Nasrin
    Novis mamma skrev 2012-10-04 10:00:37 följande:
    Vår katt går inte mer än 10 meter hemifrån och kissar/bajsar därför inte i sandlådor m.m. Tur att du inte bor här då, här är det minst tio katter ute på gården, som dessutom går upp till andras balkonger och retas med innekatterna.

Spelar ingen roll om den går 10 meter eller 10 cm utanför er tomtgräns l balkong, respektera andra människor o koppla den.
  • Novis mamma
    Nasrin skrev 2012-10-04 10:11:20 följande:

Spelar ingen roll om den går 10 meter eller 10 cm utanför er tomtgräns l balkong, respektera andra människor o koppla den.
    Har du inga svar på mina frågor kan du lämna tråden. Tack och hej!
Svar på tråden Jag får tillsägelse för att vår katt är elak ute..