• Novis mamma

Jag får tillsägelse för att vår katt är elak ute..

Vi har precis börjat släppa ut vår katt, då vår andra katt inte mår riktigt bra och behöver därför vara själv och få all uppmärksamhet. Utekatten är världens snällaste hemma och dottern får göra vad hon vill med henne utan att hon säger ifrån. Nu när hon börjat gå ut har hon börjat bråka med dom andra katterna här på gården. Mest med en hankatt som med jämna mellanrum kommer upp till vår balkong när vår katt sitter där.

Idag sa hankattens ägare till mig, att hon tycker vår katt är elak. Jag har sagt att vi försöker så gott vi kan att få bort henne när hon bråkar, men vi kan inte va där jämt. Hon säger att "min katt mår redan dåligt och äter medicin för det och nu har hon er katt efter sig.." Hon sa ju inte ordagrant att vi skulle ha katten inne, men det lät som att det var det hon ville få fram.

Vad ska jag göra liksom? Dom är utekatter och jag tycker att lite bråk katterna emellan får man räkna med, eller har jag fel? Har hon rätt att säga till mig som hon gjort?

♥ Nova 101219 ♥ ♥Liten i magen BF 22/5-13 ♥
  • Svar på tråden Jag får tillsägelse för att vår katt är elak ute..
  • Fiona M
    Novis mamma skrev 2012-10-04 10:08:26 följande:
    Nämnde det, att han kommer upp till vår balkong varje dag.. Hon slog bara bort det "Nä.. Han har blivit mycket bättre med det".. Hon är en galen kattkvinna som har typ 8 katter Tungan ute
    var ser hon att de bråkar då? fick intrycket från din trådstart att bråket sker hos er.
    låter som det är alldeles för många katter där för att de ska trivas, de vill väl generellt ha lite större revir?
  • Nasrin
    Novis mamma skrev 2012-10-04 10:12:23 följande:
    Har du inga svar på mina frågor kan du lämna tråden. Tack och hej!

Svar på frågan är koppla katthelvetet och lyssna på grannen, varför tvinga på andra människor era smutsiga djur?
  • Fiona M
    Nasrin skrev 2012-10-04 10:14:42 följande:

Svar på frågan är koppla katthelvetet och lyssna på grannen, varför tvinga på andra människor era smutsiga djur?
    alltså, har grannen 8 katter lösa själv så är det ju inte det i sig ett problem för henne.
  • Novis mamma

Nemo1: Ja det är dom

• mammis76

Var o en måste ta vara på sina katter , om hon inte har sina under uppsikt o dom stör så anmäl till kommunen !
    O så tar du o tar tag i din katt om den är elak !

• Novis mamma

Kanske var lite otydlig.. Hon har ca. 8 katter men det är bara en av dom som är ute. Kan inte tänka mig att någon av hennes katter mår bra

• Novis mamma

Mammis76: försöker så gott jag kan, men ibland sitter hon så jag inte får tag i henne :/

• Fiona M
    Novis mamma skrev 2012-10-04 10:23:36 följande:
    Kanske var lite otydlig.. Hon har ca. 8 katter men det är bara en av dom som är ute. Kan inte tänka mig att någon av hennes katter mår bra
    bor hon i lägenhet med 8 katter? Obestämd finns det inte regler för hur många man får ha på en viss yta?
  • Alby
    Nasrin skrev 2012-10-04 10:14:42 följande:

Om det finns möjlighet så mår katten bra av att vara en utekatt. Djur finns i våran värld, vare sig du vill eller inte. Det finns möss, flugor, mygg o.s.v 
    Get used to it. 
Svar på tråden Jag får tillsägelse för att vår katt är elak ute..