Sluta känna sig avundsjuk... Hur gör man!?
Jag känner mig ofta avundsjuk på andra. Mitt liv just nu är visserligen besvärligt på många sätt (dålig relation, strul på jobbet, svag hälsa, bor tillfälligt i 2:a hand etc) så visst finns det på sätt och vis en GRUND för att jag känner som jag gör. Men samtidigt så vill jag ju inte vara en sådan trist typ som går runt och är avundsjuk. Dessutom så tror jag att negativa tankar föder ytterligare negativa tankar och man hamnar i en ond spiral.
jag märker att jag mer och mer isolerar mig från mina nära och kära och vänner, eftersom jag bara mår dåligt av att ser hur bra de har det och hur bra det går från dem. Jag tackar nej till att ses, slutar kolla Facebook och vill inte HÖRA om hur mycket BRA som händer dem.
Det känns som att ALLA bara rasar i vikt, får nya jobb med suveräna villkor (jobba lite, tjäna mycket, ha kul under tiden), har fantastiska män, allt flyter på med barnen, hittar nya lägenheter och så vidare.
Det känns som mitt liv bara är fullt av oflyt och jag pallar inte sitta hemma en helg och tycka livet är skit och allt bara går emot mig och så ser jag på Facebook hur folk har blivit gravida, är ute på skogspicknickar med hela familjen, köper möbler till den fantastiska lägenheten eller lagar en mustig höstgryta som de äter tillsammans med de perfekta vännerna i det perfekta hemmet med de perfekta barnen.
Jo, jag tycker synd om mig själv. Men det är ju del av avundsjukan.
Hur kommer man ur detta? Jag vill hitta flytet. Vara glad för andra. Men hur är man glad för andra om man känner att livet ler åt dem, men pissar på mig?
Kram