• Indianica

Vattenpelare 3000 på thermobyxor till 9-10-åring, bra eller för lite?

Vad tror ni? Jag har en tjej som nu är 9 år och en kille som är 10 år och jag vet inte hur de kommer att bete sig på rasterna i vinter, men det blir väl kanske snökojebyggen och så....Vi bor i norr där det är smällkallt vintertid, så de ska inte stå emot slask, men klarar en byxa med 3000 i vattenpelare att man t ex sitter i snön och t ex leker i en snökoja i låt säga 45 minuter utan att den börjar läcka in vatten?

Vad tror och tycker ni?

• Svar på tråden Vattenpelare 3000 på thermobyxor till 9-10-åring, bra eller för lite?
  • Minza83

efter vad jag har läst så räknas ett plagg inte som regelrätt vattentätt om det har under 4000 vattenpelare......

jag hade nog försökt hitta termobyxor som har högre än 3000 om jag vore som dig ts :) 

• Indianica
    Minza83 skrev 2012-10-04 10:34:31 följande:
    efter vad jag har läst så räknas ett plagg inte som regelrätt vattentätt om det har under 4000 vattenpelare......

jag hade nog försökt hitta termobyxor som har högre än 3000 om jag vore som dig ts :) 
    Ok, det jag hittat var nämligen Everests thermobyxor som det var bra pris på och jag hittade ett par små sådana i källaren som vi alltså haft för flera år sedan och jag kan inte minnas att det var några problem med dem, men jag kan ju inte vara 100% säker på vilken vattenpelare de gamla byxorna har De är dock rätt tjocka och det kanske innebär att det tar ett tag för vattnet att gå helt igenom byxan....

Men jag ska nog kika efter andra byxor, Everest har ju flera olika varianter
Svar på tråden Vattenpelare 3000 på thermobyxor till 9-10-åring, bra eller för lite?