Indianica skrev 2012-10-05 13:40:52 följande:
Jag har lärt mig lite om hur man hanterar frisörer. En viktig sak är att om man vill ha en tyst frisör, så ska man alltid direkt försjunka djupt i en tidning. Ibland ska frisören lägga sig i vad man läser, men då svarar man bara kort på det. De flesta frisörer fattar då att man vill ha en tyst frisör.
Ja, jag brukar också ta en tidning, men hon ger sig ändå inte. Jag går alltså till en salong som ligger i ett köpcentra och anses vara lite mer åt det lyxigare hållet, MEN det är så obehagligt (tycker jag) när alla andra som sitter och blir stylade samt hon som står och glor i kassan, andra frisörer där, deras kunder, de som bara sitter i soffan och väntar SAMT alla som går förbi ska höra och vet vad jag sysslar med, om jag är gift, har barn, ska på semester osv. jag tycker det är jättejobbigt då jag inte vill prata om mig med vilt främmande. Därför hatar jag att gå, men tvingar mig att gå var tredje månad. Jag vill bara gå dit, vara trevlig, berätta hur jag vill ha det, komma överrens om färg mm och sen ska allt enbart röra sig om frisyren och annat som rör hår. Tar gärna emot tips och så frön frisören det har jag inget emot för det är därför jag är där och INTE för att bli korsförhörd.