• Familjen Kaos

klåda och kliande underliv på 3 årig flicka HJÄLP!!! (hon mår verligen inte bra)

BAKRUND

min 3 åriga dotter har av och till i ca 5-6 mån haft klåda i unerlivet läkare har vi varit hos 2 gågner på vc men inget syns ju, alltså inget svullet inget rött inget syns alls, sen 3:e gången var på barnläkar mott där överläakren kollade men eftersom det ej syns något elelr hon har några andra symptomer så verkar de inte bry sig. de besöket var ca 3 veckor sedan och hon har haft denna klåda ( altså det kliar i underlivet) av  och till vissa kvällar som det oftast är, är jobbigare än andra, hon är blöjfri sen i juli och andvänder blöja på natten

NU (de senaste 3  dagarna)

har det blivit fruktansvärt de kliar något hemskt hon skriker och vill att vi kliar det är så hemskt hon kan inte somna när hon väl gör det efter timmar av skrikande så sover hon kanske 2-3 ti,mmar sen vaknar hon igen och så håller det på, det blir ju svullet och rött efter detta kliande men ananrs inget, vi fick i går morse en komb svamp och kortisonsalva men inget har ju hjälp och nui kan hon ej sova igen får lite lätt panik här det är helt nytt för mig trots att jag har flera barn. hon mår verkligen jätte dåligt Gråter pratade nyss med vårdguidende tyckte vi skulle ringa en hudmottagning på barnsjukhus i morgon och be dem kolla så ska ringa i morgon men det syns ju fortf inget vad i helveta är detta?????NÅGON

TIPS TACK  

William-98 Nelly-04 Jamie-07 Stella-09
  • Svar på tråden klåda och kliande underliv på 3 årig flicka HJÄLP!!! (hon mår verligen inte bra)
  • Veliga Mamman

Prova att hälla på barnolja i underlivet, inte smeta ut det så man rör i underlivet utan hälla på det, det fungerar på min dotter som ofta har klåda och det svider.

• mayapapaya

Har man gjort ett urinprov för att testa om hon har en blåskatarr? Ett litet barn kan lätt tolka symtomen från urinröret som sveda i underlivet. Blåskatarr känns som att kissa taggtråd ungefär.

• Familjen Kaos

ej mask, de vet vi¨!!! men svamp ka det ju vara men fick ju nya salva i går morse när ska de börja verka vi har ju kört i 2 dagar men de kliar ju nu som fasiken

• pigglet

Det låter ju lite som mask, just det där att det är värst på kvällen. Maskarna kan alltså sprida sig till slidan, och de syns ju inte på dagen (när läkarna kollat). Ta en ficklampa och kolla i natt om du kan se något.

Annars tänkte jag på stjärtfluss, men jag tror att man ofta är lite rodnad då också? Hon har inte flytningar? 

• anni83

sorry om jag upprepar vad andra skrivit men låter för mig som mask.

min dotter hade så hon grät och skrek på natten å kliade som en galning. tyckte så synd om henne=/ men visst svamp kan ju klia mycket på natten oxå.

• Familjen Kaos

inte uvi heller vi har testa 2 gånger de ärej mask har kolat varje kväll i 1 veckas tid och ca 3-4 gåmnger under varje kväll det är ej maskar

inga flytningar

fattar inget det är så hemskt
     lider så med henne i går natt var så hemskt så jag gick i bitar

om det nu är avamp så undrar jag om hon även har invärtes svamp, kan man ha det som 3 år ???kanske därför inte salvorna hjälper´.        

• Hannah76
    Familjen Kaos skrev 2012-10-04 20:42:07 följande:
    ej mask, de vet vi¨!!! men svamp ka det ju vara men fick ju nya salva i går morse när ska de börja verka vi har ju kört i 2 dagar men de kliar ju nu som fasiken
    Har  ni fått en kräm mot svamp så kan det ju klia och svida av krämen, för att den är så stark.

Har ni provat att ha annan kräm tidigare? Som tex dessa krämer mot röda stjärtar som man har till bebisar.
Svar på tråden klåda och kliande underliv på 3 årig flicka HJÄLP!!! (hon mår verligen inte bra)