Inlägg från: MammaJohanna1 |Visa alla inlägg
  • MammaJohanna1

Hjälp! Ska sluta amma i morgon..

trz skrev 2012-10-04 21:57:12 följande:
    Ja vi har bestämt att jag ska träffa dom på lördag under dagtid. Så då blir det bara nätterna jag är borta. Helst vill vi ju inte byta ut vanan och ge flaska, utav vi vill bryta vanan. Hon behöver ju egentligen inte äta nattetid. Hon äter ju inte direkt från mig när hon sover, hon snuttar bara..

Dagtid är ju egentligen inget problem.. Hon sover 2 eller tre gånger och cirka 1-1.5 timma i sträck.. Så då får jag väl masa mig ut på promenad tills kvällsnattningen sitter..
    Sover hon hela nätterna eller tror du att hon kommer att vakna och vilja snutta under natten? 

Jag åkte bort när jag skulle sluta amma båda mina barn, det gick verkligen inte på något annat sätt. Det var inte ett dugg brutalt, de hade sin pappa. Det var inte ett dugg hysteriskt heller, och de blev faktiskt bara glada när jag kom hem  
  • MammaJohanna1

Jag skulle också låta pappan ta nattningen i någon vecka i alla fall.

Min Stina äter middag vid 17:30. Om hon inte ätit jättebra så ger vi henne ett extra litet mål (gröt eller yoghurt) vid 18:30. Sen lägger vi henne vid 19 och hon brukar sova inom en kvart. Hon äter ingenting på natten och har inte gjort det sen vi slutade med amningen. 

• MammaJohanna1

Om hon ska sova vid 21 behöver hon ju äta någonting mer än middag (om ni inte äter middag klockan 20 allihop vill säga). Byt ut sista kvällsamningen mot gröt eller en macka eller vad hon nu gillar

• MammaJohanna1

Är bröstet hårt, rött eller knöligt? Det är ju inte omöjligt att det är en stockning i så fall. Om det är så bör du tömma bröstet helt, pumpa ur helt alltså. Massera bröstet utifrån och in mot bröstvårtan i duschen (ha lite olja på händerna så att de glider lättare). Ta en ipren och ha massa värme på. Se till att du har varmt om brösten ute och att det inte blåser in. Jag är lite av en hemmaexpert då jag blev inlagd på sjukhus med mjölkstockning när min andra var en vecka gammal, jag fick lära mig allt och lite till efter det

Svar på tråden Hjälp! Ska sluta amma i morgon..