Inlägg från: Anonym (xx) |Visa alla inlägg
  • Anonym (xx)

Undran kring dagens "Lyxfällan"

Primmeling skrev 2012-10-05 08:03:20 följande:
    Låter otroligt med en sån lön. Låter absolut inte ok med sjukersättning för hans del. Hel Sjukersättning ska man inte få på grund av att man är sjuk utan för att det är styrkt att man aldrig nånsin kan klara nån typ av jobb, inklusive helt skyddade arbeten med högt lönebidrag, i någon grad. Måste kolla programmet. Tack för tipset ts
    Ingen idé. De kommer inte att berätta varför han får sjukersättning, visa hans läkarintyg eller journaler och inte heller intervjua hans läkare.
     Men jag förstår att du kanske kan sätta diagnos på honom bara genom att titta på programmet? Grattis, du kan söka nytt jobb!
  • Anonym (xx)
    Anonym (frågande) skrev 2012-10-05 08:27:07 följande:

Har vi vaknat på fel sida? Verkar inte krävas mycket för att göra dig förbannad?

* Missunnar absolut inte henne den höga lönen om du nu tror det, undrade bara om någon visste hur man bär sig åt att få ut en sådan lön som förskolelärare, då man dagligen läser om vanliga lärare som tjänar jättemycket mindre. Visst ligger ju Stockholmslöner några tusen över "vanliga" löner, men i detta fallet kändes det inte normalt. Men det är ju självfallet bara att gratulera till den löneutvecklingen!

* När det gäller mina skattepengar har jag all rätt att ifrågasätta saker jag tycker är oriktiga. Och i detta faller undrade jag varför en fullt kapabel (oavsett eventuella handikapp) (egen firma, glider runt hela dagarna, söker, och får ett stressigt jobb som budkille/pizzabagare/allfixare) skall ha ersättning? Jag har själv ett dolt handikapp men är ändock fullt kapabel att utföra mina arbetsuppgifter, däremot finns det andra saker jag inte kan göra.

Konstruktiv kritik, gärna, påhopp, nej tack

Du måste ha varit mycket upprörd i går kväll när du såg programmet, eftersom det nu visat sig att du missuppfattat flera saker. Ta reda på fakta innan du visar ditt missnöje.
  • Anonym (xx)
    Anonym skrev 2012-10-05 13:21:52 följande:

Jag är utbildad förskolelärare och här i kommunen där jag bor har en förskolelärare 20800kr i lön innan skatt! Så hur hon kan ha 35.000 i lön som förskolelärare förstår jag inte! Det är ju 15.000kr mer än vad förskolelärarna i denna kommunen tjänar! Nog för att lönen ökat 1100kr den senaste månaden men 35.000kr är ju SJUK lön! Antingen ljög hon dem rätt upp i ansiktet...hade jag varit ekonom och hört hennes inkomst som förskolelärare hade jag nästan begärt en löne-spec för att se om den inkomsten verkligen stämmer för de känns överdrivet!  
    TS har missuppfattat. Hon var väl så upprörd över mannens sjukskrivning så hon lyssnade inte så noga.
Svar på tråden Undran kring dagens "Lyxfällan"