Anonym (frågande) skrev 2012-10-05 08:27:07 följande:
Har vi vaknat på fel sida? Verkar inte krävas mycket för att göra dig förbannad?
* Missunnar absolut inte henne den höga lönen om du nu tror det, undrade bara om någon visste hur man bär sig åt att få ut en sådan lön som förskolelärare, då man dagligen läser om vanliga lärare som tjänar jättemycket mindre. Visst ligger ju Stockholmslöner några tusen över "vanliga" löner, men i detta fallet kändes det inte normalt. Men det är ju självfallet bara att gratulera till den löneutvecklingen!
* När det gäller mina skattepengar har jag all rätt att ifrågasätta saker jag tycker är oriktiga. Och i detta faller undrade jag varför en fullt kapabel (oavsett eventuella handikapp) (egen firma, glider runt hela dagarna, söker, och får ett stressigt jobb som budkille/pizzabagare/allfixare) skall ha ersättning? Jag har själv ett dolt handikapp men är ändock fullt kapabel att utföra mina arbetsuppgifter, däremot finns det andra saker jag inte kan göra.
Konstruktiv kritik, gärna, påhopp, nej tack
Du måste ha varit mycket upprörd i går kväll när du såg programmet, eftersom det nu visat sig att du missuppfattat flera saker. Ta reda på fakta innan du visar ditt missnöje.