• Anonym

Undran kring dagens "Lyxfällan"

Ja,jag reagerade också..hon fick ut 24700:-. Fick intrycket att hon bara jobbade mån-fredag..inget mer ansvar liksom. Men vet att förskollärare kan tjäna väldigt bra i Sthlm.

• Anonym

Fast som civilingenjör tjänar man bra mycket mer i Sthlm..runt 50´.

• Anonym
    Dripknot skrev 2012-10-04 22:36:43 följande:
    Micke i kvällens "Lyxfällan" var sjukpensionär. Han verkade fullt arbetsför, och det mesta av hans klavertramp skylldes på den nysatta ADHD-diagnosen. Egen firma och allt. Jag hajade också till när de sa att han va sjukpensionär med 8000:- in varje månad. Vore min karl likadan hade jag tröttnat för bra länge sen!
    Det krävs inte mycket av en kille för att bli pappa, men det krävs en riktig man för att vara en far.

Suck.. Jag har ADHD. Har alltid jobbat. Medicinerar nuförtiden och har ett högkvalificerat jobb.
  • Anonym

En del verkar få sjukersättning för minsta lilla, andra spelar det ingen roll hur sjuka de är de får det i alla fall inte. När man ser ett sådant här program kan man ju inte annat än att undra. Sjukersättning för adhd? Han verkade fullt arbetsför och tog ju även ett jobb.

• Anonym

Fast han är i alla fall snyggare än henne i denna lyxfälla.

• Anonym

Han sa ju att han hade sjukersättning pga depressioner under många år var ju först nyligen han fått ADHD-diagnosen, Kan tänkas att med medicinering för ADHD och bara att veta varför han fungerat dåligt kan göra att depressionerna minskar och att han kan jobba igen.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-10-04 23:28:31 följande:
    Han sa ju att han hade sjukersättning pga depressioner under många år var ju först nyligen han fått ADHD-diagnosen, Kan tänkas att med medicinering för ADHD och bara att veta varför han fungerat dåligt kan göra att depressionerna minskar och att han kan jobba igen.

Men du.. det är klart läkarna på FL vet bättre än ordinarie läkarna och dom på försäkringskassan eller hur!
    /ironisk
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-04 23:30:24 följande:

Men du.. det är klart läkarna på FL vet bättre än ordinarie läkarna och dom på försäkringskassan eller hur!
    /ironisk
    Visst är det märkligt att det finns så många experter här på familjeliv man skulle kunna tänka sig att de hade fullt upp med att vara experter på arbetstid och inte även på sin fritid.
  • Anonym
    Anonym (frågande) skrev 2012-10-05 08:27:07 följande:

Har vi vaknat på fel sida? Verkar inte krävas mycket för att göra dig förbannad?

* Missunnar absolut inte henne den höga lönen om du nu tror det, undrade bara om någon visste hur man bär sig åt att få ut en sådan lön som förskolelärare, då man dagligen läser om vanliga lärare som tjänar jättemycket mindre. Visst ligger ju Stockholmslöner några tusen över "vanliga" löner, men i detta fallet kändes det inte normalt. Men det är ju självfallet bara att gratulera till den löneutvecklingen!

* När det gäller mina skattepengar har jag all rätt att ifrågasätta saker jag tycker är oriktiga. Och i detta faller undrade jag varför en fullt kapabel (oavsett eventuella handikapp) (egen firma, glider runt hela dagarna, söker, och får ett stressigt jobb som budkille/pizzabagare/allfixare) skall ha ersättning? Jag har själv ett dolt handikapp men är ändock fullt kapabel att utföra mina arbetsuppgifter, däremot finns det andra saker jag inte kan göra.

Konstruktiv kritik, gärna, påhopp, nej tack

Han hade först de senaste åren försökt sig på att arbeta som egenföretagare vilket man inte kan påstå gått speciellt bra eftersom han under 10 månader tjänat någon tusenlapp per månad.
    Han kan ha fått permanent sjukersättning före 2008 då fanns inte kraven på garanterat livslångt handikapp/sjukdom eller prövning mot fiktiv arbetsmarknad.
  • Anonym

1. Med sin lön, två underhåll + 2 barnbidrag + flerbarnstillägg + ev bostadsbidrag (som kanske går in på hennes konto) så är det väl inte så konstigt om hon får ut 24.000 kr?

2. Han är sjukpensionär och därför har han ersättning.

3.Man räknade inte med hans nya lön vid sista budgettavlan eftersom han inte fått jobbet än.

Svar på tråden Undran kring dagens "Lyxfällan"