Vi har en underbar son på 1,5 år och har försökt få barn i ett år nu. I somras blev jag gravid och fick missfall 7 veckor senare. Jag var så glad innan det hände, hade börjat rensa ut för små kläder ur garderoben och burit ner mammakläderna från vinden och så händer det, det börjar blöda och missfallet var igång. Sjukhuset ville inte ta emot förrän flera dagar senare "för att se om missfallet är lyckat eller inte". Inte precis det man vill höra, man vill veta om det verkligen är ett missfall eller inte.
Nu har det gått 5 månader sedan missfallet, jag som trodde att det skulle bli lätt att bli gravid igen... men tiden går. Mensen kommer, mensen slutar, hoppet fylls på och en ny månad kommer. . .
Vår son som vi har nu gick "på fem minuter" att få till, varför ska det vara så svårt nu? Jag är rädd att något hänt, att jag blivit steril eller något.. . och jag vet, det behöver inte vara "mitt" som kvinnas "fel" att det inte fungerar, det kan ju vara något med min man också. Men visst tjejer, visst känns det väl så... att det är "mig" det är "fel" på.
Är era män stöttande? Min är det, älskar honom =) (dock svårt att få honom att vilja tillverka barn varje dag haha, men jag har börjat bli desperat... jag vet att sperma lever flera dagar, ändå känns det nödvändigt att försöka få till det varje dag...håller jag på att bli tokig tror ni? Fast det känns inte så... känner mig lugn..)