• Vinterankan

Hur får man byxor med lite högre midja att inte halka ner hela tiden?

Känns ju verkligen som en skitdum fråga. Jag har alltid gillat byxor med lägre midja men nu har jag köpt några med lite högre midja och får problem med att de hela tiden hasar ner. Hur gör man egentligen för att de ska sitta kvar? Blir ju jättefult och bulligt med ett skärp nästan uppe vid naveln om man har en tröja som hänger över. Tycker inte att jag köper i fel storlek heller. Visst kan jag klämma mig i en storlek mindre, men det skulle inte vara så skönt. 

Och jag har helt normal kroppsstorlek med bmi på lite under 22. Hur gör ni andra för att de ska sitta kvar men ändå se snyggt ut om man har en tröja utanpå? 

• Svar på tråden Hur får man byxor med lite högre midja att inte halka ner hela tiden?
  • Litenåfin

Har du en väldigt rak kroppsform? Vet att man kan få problem med att dom åker ner då :) Jag har höfter och rumpa som håller dom uppe ;)

• Vinterankan
    Litenåfin skrev 2012-10-05 13:33:03 följande:
    Har du en väldigt rak kroppsform? Vet att man kan få problem med att dom åker ner då :) Jag har höfter och rumpa som håller dom uppe ;)
    Väldigt rak skulle jag nog inte kalla den, men det är kanske åt det rakare hållet. Inte hjärtformad om man säger så. Kanske helt enkelt bara är för mig att vänta på att det blir mer låga midjor igen. Eller köpa en storlek mindre, men jag gillar inte för tighta kläder. 
Svar på tråden Hur får man byxor med lite högre midja att inte halka ner hela tiden?