Sms-lån för att täcka hyra?
Vi har sökt soc den här månaden för min sambo fick ut typ 2000kr som lön, han hade glömt att skicka in papper till FK om sin sjukskrivning och så det får vi vänta på att få ut. Han hade sagt till mig att allt var inne och att han väntade på besked och jag trodde han hade jobbat mer för han har sagt det till mig. Nu visade det sig när lönebeskedet kom att han knappt jobbat alls, och varit sjuk massor.
Så ansökan till soc kom in sent var 1 vecka sedan, hade jag vetat att han varit sjuk så mycket och inte fått in papprena till FK så skulle vi kunnat söka tidigare. Vi fick uppskov på hyran några dagar men än har det inte tagits beslut från soc verkar det som. Vi har inga pengar i alla fall och handläggaren var inte där på telefontiden i dag. Jag pratade med henne i tisdags och då hade hon inte hunnit titta på ärendet mer än lite snabbt, men hon skulle göra det. Är rädd att det är saker som ska kompletteras och att de skickar brev om det, de kör B-post så bara brevet tar 1 vecka.
Vi får inte besked från någon annan handläggare utan man måste vända sig till sin som inte går att nå förutom dessa tider de har telefontider är 1 timme 3 gånger/vecka. Sochandläggaren på familjeenheten försökte hjälpa mig att komma fram i måndags men det gick inte för sig. Så vi måste vänta tills på tisdag innan de har telefontid och vi förhoppnignsvis kan få besked.
Jag bad handläggaren att maila eller ringa om det är något som ska kompletteras så vi kan fixa det fort, men än har ingen hört av sig.
Är så stressande att inte ha betalt hyran den här månaden, vi har så vi klarar mat och sånt men jag blir snart desperat och går emot allt jag tycker och tar sms-lån på hyran så den kan komma in och hoppas på att soc tar beslut om det fort så vi får pengarna.
Mannen är påväg att flytta härifrån, för jag har tröttnat nu. Går inte att leva såhär med någon som säger att han gjort saker men sen komma på att han inte gjort det eller inte ens är på jobbet. Är flera gånger chefen ringt mig och frågat vart mannen är och när jag sen frågat så har han sagt att han jobbat lite men hemmifrån eller börjat senare men på lönespecen så ser man att han inte jobbat alls.