Köpt hus inga vitvaror fungerar!!!
Lite info om problemet... När jag köpte huset så sa mäklaren att vitvarorna fungerar, när jag senare tillträder huset så visar det sig att det inte alls är som han säger att det inte fungerar... Jag har skrivit på sånt papper att säljaren gör sig fri från "dolda" fel...
Mäklaren i det här fallet har en försäkring som han talade så gott om när vi skulle köpa huset, att ifall något går sönder utav kapitalvarorna så blir det ersatt med en likvärdig produkt. Så när vi kollar ifall vitvarorna fungerar så gör det juh ej det... INGEN utav dom fungerar.. SÅ vi tar kontakt med mäklaren som säger att vi ska ta kontakt med försärkingen. Nu är det så att det har gått 3 veckor o inget svar från försäkringen. Jag har ett hus men inga vitvaror. Försäkringen ber hela tiden om nya uppgifter.
Vad ska man göra liksom i villkoren står det att om varan går sönder inom en mån så ersätts man! har det gått 1 mån o en dag så får man ingen ersättning...
FÖrsärkingbolaget har hela tiden sagt vi har upp till 30 dagar att fixa dit problem. Men dom sa att jag kanske får ersättning eller får inget alls.. SÅ därför undrar jag... Om jag köper ett hus som har en försäkring o nu visar det sig att dom ej vill betala... Vafan gör man? Vem kan man kontakta? Hade varit bra att få lite info... Jag behöver flytta in i huset NU!!!!
Mvh: En fundersam snubbe!!!