• Anonym (undrar)

Hur går det till när man gör brasiliansk vaxning?

1. Hur ligger man? I en stol eller?
    2. Hur mycket hår tar dom? Endast vid kanterna eller alltihop?

• Svar på tråden Hur går det till när man gör brasiliansk vaxning?
  • crimson

Du ligger på en brits. Allt hår tas bort, du kan säga till om du vill spara lite hår på venusberget. Hos en del får man ligga på mage och hålla isär skinkorna med händerna när håret därbak ska tas bort men oftast är det bara att köra upp benen i luften så det går att komma åt. 

• Anonym (undrar)
    crimson skrev 2012-10-06 13:35:07 följande:
    Du ligger på en brits. Allt hår tas bort, du kan säga till om du vill spara lite hår på venusberget. Hos en del får man ligga på mage och hålla isär skinkorna med händerna när håret därbak ska tas bort men oftast är det bara att köra upp benen i luften så det går att komma åt. 
    Tack för svaret!
    Så jag ligger alltså på en brits och särar bara på benen? Ungefär som hos gyn då nästan?
    Tar det lång tid?
  • crimson
    Anonym (undrar) skrev 2012-10-06 13:37:21 följande:
    Tack för svaret!
    Så jag ligger alltså på en brits och särar bara på benen? Ungefär som hos gyn då nästan?
    Tar det lång tid?
    ja precis, du behöver inte sätta benen i en gynställning :D utan du viker dem bara åt sidan. Första gången tar det ca 10-15 min för en van vaxare, hos en newbee kan det ta upp till 30 min. Du ska ha typ 3 veckors stubb. Blir det för långt så gör det asaont. Första gången gör det rätt ont, andra gången mycket mindre ont och sen efter det så är det inte ett dugg jobbigt.
  • Anonym

En sak som jag undrat över är om de vaxar mellan skinkorna också? Man har ju lite hår där med (eller jag har det i alla fall haha..) 

• Anonym (undrar)
    crimson skrev 2012-10-06 15:34:34 följande:
    ja precis, du behöver inte sätta benen i en gynställning :D utan du viker dem bara åt sidan. Första gången tar det ca 10-15 min för en van vaxare, hos en newbee kan det ta upp till 30 min. Du ska ha typ 3 veckors stubb. Blir det för långt så gör det asaont. Första gången gör det rätt ont, andra gången mycket mindre ont och sen efter det så är det inte ett dugg jobbigt.
    Det låter ju bra!
    Kanske man ska våga sig på detta, har tvekat ett tag men ska nog boka en tid för detta :)
  • Harmanda

Det beror lite på vem man går till. Jag har varit hos en där man fick gå upp på alla 4 och svanka. Kändes mer än skumt! Men hon är jätteduktig och mkt populär ändå!

• Anonym (undrar)
    Harmanda skrev 2012-10-06 16:00:58 följande:
    Det beror lite på vem man går till. Jag har varit hos en där man fick gå upp på alla 4 och svanka. Kändes mer än skumt! Men hon är jätteduktig och mkt populär ändå!
    Oj, haha, att gå upp på alla 4 och svanka vet jag inte om jag har lust med, åh vill verkligen göra en sån här vaxning men känner mig orolig inför besöket.
    Vill absolut inte stå i konstiga ställningar osv, känns redan obekvämt som det är ändå!
  • Jayt

Du behöver inte vara orolig. Dom är så otroligt proffsiga så de gör inte stor sak av att man ligger där och visar hela heligheten. Första gången jag glipade det frågade jag innan om hon skulle ta baktill och det skulle hon. Sen var jag hos en annan tjej och där fick jag med om det själv. Hon var dock väldigt ny. Du kanske ska be om som har vanan inne? Det går ju lite smidigare då.

• Anonym (undrar)
    Jayt skrev 2012-10-06 16:14:13 följande:
    Du behöver inte vara orolig. Dom är så otroligt proffsiga så de gör inte stor sak av att man ligger där och visar hela heligheten. Första gången jag glipade det frågade jag innan om hon skulle ta baktill och det skulle hon. Sen var jag hos en annan tjej och där fick jag med om det själv. Hon var dock väldigt ny. Du kanske ska be om som har vanan inne? Det går ju lite smidigare då.
    Ja, jag får nog be om någon som är van.
    Tycker egentligen inte att det är så farligt att gå till gyn så då borde jag väl klara detta också tänker jag..:)

Hur lång tid tar det sen tills håret växer ut igen?
  • Jayt

Jag tycker nog att gyn är värre faktiskt haha.
    Nu var det länge sen jag vaxade mig men några veckor ska det ta iaf. Sen är det säkert olika från person till person.

Svar på tråden Hur går det till när man gör brasiliansk vaxning?