• Tovenaeve

hur ofta ammar ni på natten??

Hejsan ! har en liten tjej på 3 veckor. tänkte bara höra av ren nyfikenhet hur ofta ni ammar på nätterna ? Jag ammar varannan timme.. vilket är lite tröttsamt för hinner knappt somna om innan hon vaknar igen. ibland kan det till o med bli varje timme.. men bebben är ju hungrig så då har man inte så mkt val en o slänga fram tutten ;) hoppas bara det inte håller i sig såhär allt för länge. O ni som liggammar när ni ska byta bröst hur gör ni då? byter ni sida om bebisen eller hur gör ni? Kraaam !

• Svar på tråden hur ofta ammar ni på natten??
  • Minion

Vår son är tre månader och ammar också varannan timme vissa nätter. Brukar nog amma med max 3 timmars mellanrum, oavsett tid på dygnet Tungan ute

På nätterna ammar jag oftast två ggr efter varann på samma bröst innan vi byter. Då byter jag plats med honom i sängen.

• Blaha

Min dotter som är tre veckor ammar nästan hela natten... Jag sover dock skönt ändå.

När hon inte är nöjd så vaknar jag till och lägger henne på andra sidan, byter bröst alltså. Ibland ligger hon på min mage och äter.

• Mercurialis

Mina barn åt var tredje timme, dag som natt. Jag kunde nästan ställa klockan efter dem.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Essence

Min dotter är snart 4 månader och har inte ammat på natten sen hon var 2 månader. Jag ammar henne nån gång ungefär kl 22-23, sen sover hon till kl 8-9 på morgonen ungefär.

• Bebisfeb

Byter bara plats på mig själv när andra tutten ska serveras! Och ammar var femte timme på min fyra månaders, har gjort sedan 1 vecka. På dagen äter hon mer.

• Bebisfeb

Ett tips, ställ in dig på att amma mkt på em/kvällen. Kanske funkar för er med!

• Natulcien

Det där är ju väldigt individuellt.
    Vår son ammades nästan hela nätterna den första månaden, han åt ca en timme varannan timme...
    ...men sen avtog det snabbt, så vid 2 månaders ålder sov han 6-7 timmar utan att vakna för mat, vid 2,5 månader sova han 8-9 timmar och vid 3,5 månader 12 timmar...

• Loreena

Oftast varannan timme, inland oftare. Jag har märkt att det är lite längre emellan under den tidiga delen av natten och lite oftare framåt morgonen. Men vi samsover vilket underlättar en hel del. Då är det lätt att somna om igen så fort bebisen ätit klart. Annars om man ska upp och sätta sig så tycker jag att det blir svårare för mig att somna om igen. Nu har jag en 2åring som vill upp och pottas mitt i natten också och som vill gå upp runt 7 på morgonen.. så det gäller att gå och lägga sig tidigt på kvällen för att orka med...

Svar på tråden hur ofta ammar ni på natten??