Inlägg från: Tovenaeve |Visa alla inlägg
  • Tovenaeve

hur ofta ammar ni på natten??

Hejsan ! har en liten tjej på 3 veckor. tänkte bara höra av ren nyfikenhet hur ofta ni ammar på nätterna ? Jag ammar varannan timme.. vilket är lite tröttsamt för hinner knappt somna om innan hon vaknar igen. ibland kan det till o med bli varje timme.. men bebben är ju hungrig så då har man inte så mkt val en o slänga fram tutten ;) hoppas bara det inte håller i sig såhär allt för länge. O ni som liggammar när ni ska byta bröst hur gör ni då? byter ni sida om bebisen eller hur gör ni? Kraaam !

• Svar på tråden hur ofta ammar ni på natten??
  • Tovenaeve

Tack för alla svar. intressant o veta hur det är/va för andra :) de lilla jobbiga är att när hon har ammat klart ligger hon alltid vaken en stund efteråt o börjar lipa lite då hon vill upp o bli buren.de är lite tröttsamt när man är så himla trött ;p

• Tovenaeve

[quote=66990111][quote-nick]Klycka skrev 2012-10-07 05:59:46 följande:[/quote-nick]Redan från början (sonen är tre månader idag) så insåg vi att jag inte fungerar som människa om jag inte får sova på nätterna så jag har pumpat extra på dagtid och pappa ger det på nätterna i flaska, men på dagtid ammar jag som vanligt då använda vi bara flaska när jag är iväg och tränar, handlar eller dyl. Funkar super för oss! Har en handpump som jag fick av min syster. men jag hittar inte tiden till o sitta o pumpa. för när hon sover på dagarna vill jag med sova eftersom jag inte får nån sömn på nätterna. eller så har jag städning o ta hand om. så jag har svårt o hitta tiden. :/ o de tar ju sin lilla tid o pumpa oxå.

• Tovenaeve

Nu vart de fel på texten... skit mobil! :p

Svar på tråden hur ofta ammar ni på natten??