Inlägg från: MadHatter |Visa alla inlägg
  • MadHatter

Hamster, marsvin eller kanin

Vi har haft hamster. Jag tycker att det är ett mysigt djur. De blir ca 2 år vanligtvis så det är ju ett bra första husdjur av den anledningen också. Däremot är de ju små och livliga så inget för de allra minsta barnen, utan mer för barn i skolådern. Hamstrar kan man leka mycket med, bygga banor som de kan springa i osv. Det är ju inget keldjur dock även om vår hamster gärna satt i knät när vi kollade på tv.

• MadHatter
    MadHatter skrev 2012-10-07 08:16:22 följande:
    Vi har haft hamster. Jag tycker att det är ett mysigt djur. De blir ca 2 år vanligtvis så det är ju ett bra första husdjur av den anledningen också. Däremot är de ju små och livliga så inget för de allra minsta barnen, utan mer för barn i skolådern. Hamstrar kan man leka mycket med, bygga banor som de kan springa i osv. Det är ju inget keldjur dock även om vår hamster gärna satt i knät när vi kollade på tv.

Kan ju tillägga att våra återkommande hamstervakter var ca 5 och 7 år gamla och de funkade jättebra ihop med hamstern - han hade jättekul när han var där. Men mindre barn ön så skulle jag inte rekommendera en hamster för. De är ju väldigt små pch känsliga.
  • MadHatter

Ja, läs på om alla djur innan ni bestämmer. Vill bara säga emot den som sa att hamstrar är tråkiga djur - det tycker inte jag. Däremot är det ju långt ifrån samma sällskap som katt och hund men det gäller ju alla smådjur. Jag skulle själv kunna tänka mig kaniner också men då vi inte har trädgård känns det aktuellt.

Svar på tråden Hamster, marsvin eller kanin