Hur sover era 1-åringar på natten?
Ja men hej, det var ju skönt att man inte var ensam.
Sonen fyllde nyss ett och har sovit hyfsat ganska länge; mycket nattsnuttande men inga uppvak och framför allt inget skrik. Runt 10 mån sov han t o m bra: somna ca 21, oftast med amning men ibland själv, amma lite till efter nån timme, och sen sov han i egen säng fram till 4-5 när han ville upp och snutta igen. Sov vidare i vår säng till 8.
Vid drygt 11 mån rasade allt. Jag skyller på utvecklingsfas och hoppas att det ska släppa snart.
Han måste sova 2 ggr på dan, annars går allt åt fanders. Men ofta kan han inte somna förrän runt 12 första vändan, och då blir andra luren jättesen. Så oftast somnar han inte förrän 22. Kan bara ammas till sömns. Omsnuttning efter en timme, och senast två vill han upp igen. Men förut brukade han amma lite och sen snurra iväg och somna om; nu vill han ligga med tutten i munnen konstant.
Eltandborste var en bra beskrivning! En eltandborste med sugkoppar, som skriker, gnyr, kravlar iväg och slår huvudet i sänggaveln, bits, gnyr lite till...
Han åt dåligt på dagarna ett tag så jag tänkte att han var hungrig, och testade ge honom en flaska välling i sömnen runt midnatt. Han sov lika illa för det, men kissade dubbelt så mycket. :P
Idag har det varit tröttkaos sen fem; nu somnade han nyss vid halv elva. Hoppas det släpper snart, för jag börjar tycka synd om oss båda två nu.