Inlägg från: texas90 |Visa alla inlägg
  • texas90

~* Juni Bebisar 2013 *~

Hej! Hoppas man får plats här!
    Här har ni en till som är beräknad 7 juni!  Skrattande
    väldigt nervös och orolig att inte allt ska gå som det ska men man måste  väl försöka tänka positivt.
    Varit på hälsosamtalet hos bm och har inte inskrivning förns 30e november, vilket känns som en eeeevighet!!
    Hur mår ni andra som är i vecka 6?? 

• texas90
    NamliBecca skrev 2012-10-11 12:06:50 följande:
    texas90: Också beräknad till den 7 juni! I alla fall enligt de flesta uträkningarna.

Jag mår oförskämt bra förutom att jag är trött heeeeela tiden och att nätterna är lite jobbiga. Blir åksjuk på nätterna och kan inte sova. Skumt!

Känner ingenting i brösten och inget illamående på dagarna så det är lite skumt. Men alla graviditeter är ju olika. Hur mår du? 
    Vad roligt att du också är beräknad samma!! :) ska bli kul att följa alla här. har du provat åk-sjuketabletter? För mig funkade dom inte men ska få lergigan (stavning?) utskriven idag så jag hoppas dom hjälper. :) 
    Jag har försökt att sluta snusa, men jag mår så fruktansvärt dåligt.. Kräks på nätterna och är kallsvettig. Jag försöker verkligen hålla mig men ibland slinker det in en snus trots att jag vet att det inte alls är bra.. det gör mig också orolig för missfall :/ Annars har jag ont i brösten, är trött men annars mår jag väldigt bra än så länge :)  
  • texas90

Ja jag håller med, man borde få mer information! Man känner sig ganska "utelämnad" efter hälsosamtalet och tiden till inskrivningen.. Jag var på hälsosamtal tidigt i veckan och ska på inskrivnig 30e november.. Första grav och självklart googlar jag och hittar allt möjligt man INTE vill läsa om mf osv :( men som sagt har många skrivit att de är vanligt också, mina har avtagit helt nu ikväll och jag hoppas dom inte kommer tillbaka.. Har redan fått bristningar på brösten också upptäckte jag nu och dom gör fruktansvärt ont så jag har ju kvar mina gravkänningar och inget färskt blod.. Tack snälla ni som svarat, de lugnar mig kraftigt.. Sängläge är jag ordinerad iaf eftersom jag antagligen är väldigt uppstressad av det här.. Hoppas ni alla mår bra

• texas90

Tråkigt trollbarnet, håller tummarna för att det går bra trots din blödning.. Själv fick jag lite rosa föytningar igår men puts väck nu.. Vaknade för ca 30 min sen av att jag låg på mage

• texas90

Ops.. Med ömma bröst, gör riktigt ont i dom och jag kan inte längre ha mina vanliga bhar.. Illmåendet är fruktansvärt idag! Hoppas ni alka får en fin lördag

• texas90

Jarina: jag hade precis likadant, detta är min första grav. Så jag fick komma upp på akutgyn mitt i natten och göra ett vul och såg då hjärtat slå :) det kan ju vanligt sa läkarna så här tidigt i grav, och nu har jag normala flytningar igen men ska iaf få gå på ett till vul om ca 7 dagar för att få lugna mig. Så länge man inte blöder och har kraftig smärta så behöver man intr vara så orolig sa min läkare. Lycka till :)

• texas90

Ungefär vecka 5-6 lite svårt att se än sa dom, men ska tillbaka om 7 dagar ungefär och då kunde dom se "bättre" tydligen :) tror man oroar sig väldigt mkt i onödan, jag är likadan :p och google har blivit min bästa
    Vän o min killes fiende, han som får står ut med mitt gråtande när man läser sånt man inte vill läsa.. Haha. Vilken vecka är du i?

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~