Inlägg från: Novasmamma02 |Visa alla inlägg
  • Novasmamma02

~* Juni Bebisar 2013 *~

Hej okej om jag hoppar in här? Plussade i torsdags på bim-2. i dag har jag bim+1 och är enl min app i vecka 4+2. har bf den 21 juni:) känns som att det händer mer i denna tråd, så jag följer er gärna. Det ska bli så spännande att få ge min dotter ett syskon:)

• Novasmamma02

Jag var så sugen på halstabletter och ville så gärna ha en vänta barn tidning. Sambon Åkte ner till Ica. Kommer hem med halstabletter med citronsmak! Det vill jag inte ha. Och i gen tidning heller. Gud vad arg jag blev! Förlåt men jag glömde tidningen. Åhhhh !!!!!!

• Novasmamma02
    AlexandraViberg skrev 2012-10-14 17:09:47 följande:
    Min man blev putt på mig för att jag köpte en gravid tidning på dagen själv när han tänkt köpa en på kvällen när han kom hem, som överraskning :P
    efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07

AlexandraViberg skrev 2012-10-14 17:09:47 följande:
    Min man blev putt på mig för att jag köpte en gravid tidning på dagen själv när han tänkt köpa en på kvällen när han kom hem, som överraskning :P

Haha:) men det var ju gulligt att han tänkte köpa en sån tidning till dig:) Det skulle aldrig min gubbe göra. Om han inte chockar någon gång :)
  • Novasmamma02
    AlexandraViberg skrev 2012-10-14 17:32:39 följande:
    Haha! Ja, egentligen tror jag nog att han vill läsa lite i den själv! ;) Läser boken "värsta pappan" nu. Detta har han längtat efter i mååånga år så! :) Förvisso är han jävligt gullig, jag sitter på en piedestal! Tyvärr vet jag om det och ibland utnyttjar jag det till min fördel, men försöker att inte göra det, såklart. Fast just nu behövs det, för jag mår verkligen inte bra! Tur att han redan lagar all mat för jag klarar inte av oset! Blivit en sån där superkvinna med luktsinne som en knarkhund ;P

Haha sant. Alla mina tidningar hamnar på toaletten efter att gubben har varit där. Men han skulle aldrig köpa skälv. Åh vad härligt. Men laga mat det måste min sambo göra, för jag har Ingen ork alls och sen har jag en superäcklig klump i halsen. Uäää. Du kanske kan jobba extra på knarkspan:) haha
  • Novasmamma02

Nu blir det sängen för min del. Fick för mig att baka cupcakes i kväll men efter 1 tuggan höll jag På att kräkas. Så fick slänga det. Känner mig knappt gravid heller för den delen. Men är ju bara i vecka fem. Symtomen som jag har är Humörsvängningar, ont i sidorna på brösten, ytterst lite värk i magen Ibland, kanske tröttare än vanligt om jag känner efter.

• Novasmamma02
    AlexandraViberg skrev 2012-10-14 18:20:01 följande:
    Haha gubbarna då <3 Min är föredetta kock, sedan vi träffades har jag lagat mat kanske 4 gånger.. innan så var det varje dag när jag var ensamstående med dottern. Inte alls bortskämd ;) JA! Extra jobb vore ju inte dumt!

Då har du ju jätte tur med en kock i huset :)
  • Novasmamma02

godmorgon på er. en kaffekopp i näven brevid min underbara dotter. gjorde gravtest nu på,morgon och det visade starkare än det förra. yeeees!

• Novasmamma02
    Sagolina skrev 2012-10-15 07:09:15 följande:
    Igår på kvällen fick jag igen en blödning, andra på 3 dagar... Är så rädd att något skall vara fel! Måste verkligen försöka få kontakt med rådgivningen idag och se om jag kunde få gå på vul eller något, för att se att allt är ok! Har inte särskillt mycket värk i samband med blödningarna, på fredagen värkte det inte alls och igår värkte det tilll lite en stund innan blodet kom... v7 (6+0) idag, så något borde det ju synnas om allt är ok!

Jag håller alla tummar och tår för att din ärta stannar. Ring till gyn idag och begär en kontroll. Dessa blödningar kan komma iaf så det behöver inte vara något fel. Men kontrollera så att du slipper att vara nervös och orolig. Hur ser blödningen ut? Mycket, lite?
  • Novasmamma02
    Sagolina skrev 2012-10-15 07:41:10 följande:
    På fredagn började det med att jag kände att det blev blött i trosorna och märkte att det var blod då jag gick på toa. Kom ganska mycke(ungefär som då jag har som mest mens)t just då, men lugnade sig snabbt. Sen kom det bara på pappret då jag var på toa, inte i bindan. Några timmar senare kom det bara brunt/gammalt blod. Igår var det en bandning med lite röt blod men mest brunt/gammalt och det kom ganska lite. Fick ju ett MA i slutet av juli och då tog jag piller för att få ut det. Den mängd blod som kom då och de värkar  var ju mååånga gånger värre än nu och blödningen höll på mycket längre. 

När jag fick mf i mitten på augusti så blödde jag hela tiden. De låte som att det kommer blod och sen attvdet stannar upp. Så det är säkert en "vanlig" gravid blödning. men ring och rådfråga iaf, så kanske du får en tid till att titta. hoppas att det lugnar ner sig. Skickar en cyberkram till dig.
  • Novasmamma02

åh vad jag vill börja bebis dona. köpa massa kläder och grejer! längtar så tills rul. ska ni ta reda på könet?

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~