Inlägg från: Madebyday |Visa alla inlägg
  • Madebyday

Vaknar och känner hur det rumlar runt i hela magen. Luft kommer ut både uppe och nere och jag mår lite illa.
    Förra graviditeten kände jag aldrig av något sånt här, men nu har det hänt ett par morgnar.
    Frågan är om det kommer av att jag åt massor med godis igår kväll? Om det pga graviditeten eller om det helt enkelt är lite magsjuke symptom....

• Madebyday

Jag börjar misstänka att min knorrvliga mage beror på graviditeten :(
    Är det någon annan som har/haft samma problem, vaknat till rumlande turbo tarmar och under dagen rapat och pruttat konstant, och sprungit på toa och inte har något bajs (ursäkta!) kvar i kroppen på kvällen?
    Men detta dåliga måendet är bara på morgonen/fm och under dagen mår man ganska bra...

• Madebyday

Kluckis; är det så? Alla dessa gaser och toabesök?
    Jag hade nästan inga "åkommor" i min förra graviditet, så för mig är detta nytt :S
    Hoppas det går över snart, för idag är det som sagt 3 dagen i rad som det är så här :/

Håller tummarna för att ditt besök kommer gå galant, och att din oro kan lugnas :)

• Madebyday

Mytol, ang dina smaklökar så är jag lite i samma sits, fast doftsinnet för min del...doft och smak hänger ju ihop.
    Smaklökarna byts ju ut helatiden, men precis som med doftsinnet så blir nog smaksinnet känsligare under graviditeten :(
    Jag känner av dofter rekordsnabbt nu, både på gott och ont ;(
    Och det kommer nog inte att bli bättre ;)

• Madebyday

Gud vad hä skrivs  
    Gick in i vecka 7 idag, och har första mötet (inskrivningen) med BM om en månad, alltså i v 11.
    (jag valde att ej gå på hälsomötet då jag också är med i en viktgrupp på min VC sedan ett år tillbaka och där har jag fått alla verktyg jag behöver för att VETA hur jag bör äta/göra för att min kropp ska må bra)
    och jag längtar dit. Det ska bli spännande att se vilken BM jag får, då jag inte önskade någon spec. Jag kunde valt samma som jag hade när jag väntade sonen, men hon bor granne med och är bekant med min svärmor så jag kände att jag ville vara lite privat denna gången. N
    Nu i efterhand känner jag att jag kanske inte alltid ställde de frågor som jag ville och kanske behövde, kanske pga att vi hade gemensamma bekanta.... 

Elliot 2010-12-07
  • Madebyday

Jag är ganska säker på att jag vill kolla könet denna gången. Vid förre graviditeten, på RUL, så kunde man tydligt se vad som fanns mellan benen på barnet, då vi fick en bild när han låg på rygg och "blottade" sig. 
    Men sambon fattade ingenting (han ville heller inte veta), medans jag gick hela graviditeten och var ganska säker på att det var en pojke. 
    Men denna gång känner jag att jag vill veta från början, speciellt då vi har köpt ett renoveringsprojekt till hus och ska flytta in där innan december är slut. Då kan det vara skönt att veta vad det blir för sort.  

Elliot 2010-12-07
  • Madebyday

Läser att flera av er varit på VUL, ska göra/gjort FVP eller NUPP. 
    Av speciella  anledningar? 

I min kommun blir man inte erbjuden det om man inte är 35 år eller äldre (NUPP). 

Jag skulle gärna göra ett VUL för att kolla så att det ser ut som det ska där inne. Men då jag inte haft några direkta besvär av graviditeten såhär långt, så tror jag inte att jag skulle "få" göra det utan tjat
    Jag har inte varit på hälso samtalet än, jag bad om att få slippa och min första fysiska kontakt med MVC kommer att bli i mitten på november när jag har inskrivningen.
    Och sen är frågan, är det värt besäret att göra ett FVP? 

Son 2010-12
  • Madebyday
    Annafredrika skrev 2012-10-24 13:12:51 följande:

Det vet bara du om det är värt det... För mig är det det, absolut! Jag var 32 vid senaste graviditeten men fick göra fvp utan krångel ändå, nu är jag 36 och blev tillfrågad.

Sen vet jag inte riktigt hur det hela går till och om själva "ingreppet" är en risk för fostret....?
    Jag precis hinna fylla 30 innan detta barn är beräknat att komma ut. Skulle jag då ses som i "riskzonen"? 
    Son 2010-12
  • Madebyday

Valborgs, vart har du köpt den fina toppen du har på dig på den senaste upplagda bilden i bildtråden?
    Mej löv randigt!!! :) 

Son 2010-12
  • Madebyday

Idag är det v 9+2 här (räknat med 39+6 som BF)
    Men jag funderar på, när man räknar på det andra sättet,
    där BF = 40+0, och startar på 0+1...har man 0+7 som sista dagen i vecka 1 då?

BF = 39+6  -  0+0, 0+1, 0+2, 0+3, 0+4, 0+5, 0+6   
    BF = 40+0  -  0+1, 0+2, 0+3, 0+4, 0+5, 0+6, 0+7  ??

Son 2010-12
  • Madebyday

Känner mig så ogravid att jag blir galen!! :/ Inga rörelser eller fladder inifrån, inget illamående eller symptom alls, till och med de nattliga toalett besöken har upphört. Är i v 17, 16+1. Tycker att jag borde känna något...
    Hade en galet jobbig diarré som började natten till julafton, men som äntligen upphört. Efter allt man läser om alla på olika ställen så kan man ju inte bli annat än nervös :-S

• Madebyday

Sömntutan:
    Jag har precis som du, en del vaddering på magen och har jätte svårt att känna rörselser. Har BF 10 juni och har inte känt några rörelser än. Känner mig mest tjock...visserligen fick jag höra av två vänner i mitten på december att det börjar synas, kul att andra kan se men jag själv ser bara en stor fläskig mage.
    Inge kul att lägga upp magbilder när man ser ut som man gör, och aldrig kommer få den där extremt fina gravidkulan till mage :/

• Madebyday

Det skrivs och går undan här, jag hinner ju inte med att läsa allt kul ni skriver

Går in i vecka 19 (18+0) imorn och har RUL nästa onsdag, då i 19+0.

Är ruggigt nyfiken på vad det blir den här gången, sonen kommer vara exakt 2,5 år när han blir storebror.  Jag är bombsäker på att det bor en grabb där inne nu med, mår likadant som jag gjorde med första, dvs prima ballerina...inga graviditets baksidor alls...jag har till och med slutat nattkissa (lite orolig blir man juh) men nu är det bara en vecka tills vi får se det lilla hjärtat slå (hoppas jag...) 
    Däremot tror jag att bebis gjorde sig till känna förra veckan (i v18)
    Jag satt  i soffan och kände ett par små "nervryckningar" i nedre delen av magen, vid ljumsken.  Snabbt som tusan förde jag ner handen mot stället som ryckt, tröck fingrarna lite in i "vadderingen" och fick mig en lite buff :) 
    Hoppas det var liten som levde runt och att det inte bara var nerverna...  

Son 2010-12
  • Madebyday
    Baby Lei skrev 2013-01-30 16:21:02 följande:

Det finns ju en massa "skojsätt" som kanske har 50% chans att visa rätt Flört
    Typ Kinesiska horoskopet, Baking Soda testet och hålla ringen i en kedja över magen osv..
    100% säkert är väl bara fostervattenprov, moderkaksprov eller "vänta på förlossningen taktiken" Glad  
    Vet att Kinesiska kalendern funnits här på FL någonstans att "kolla" i... men jag hittar inte vart?
    Någon som vet var jag hittar den?  
    Son 2010-12
  • Madebyday

Kräksjuk så det förslår :( Och liten lever runt :) och protesterar när jag vill ligga i fosterställning :( Ont i hela kroppen efter en heldags liggande...bläää!!!

• Madebyday

Madelen21:
    Nej, det är verkligen ingen hit. Trodde först att det berodde på gårdagens ansträngning med sonen i badhuset och sedan både pizza, godis å ostbågar till kvällen. Men eftersom jag fortfarande mår knas så tvivlar jag på den teorin :(
    Tack, jag ska försöka så gott jag kan, tack å lov är det bara "one-way"...

• Madebyday

Tessss: Ja, det måste vara ostbågsskruken som är boven i dramat :(
    Minns att jag blev såhär för ett tag sedan (då ej gravid) när jag tryckt i mig en hel färpackning med BJ glass :/
    Ska komma ihåg att inte onyttighets-moffa såhär igen :/

Lillstrumpan82:
    Vi har nästan samma problem, dock är vi ute efter syskonvagn och kan verkligen inte hitta den perfekta vagnen som jag vill ha. Den 19 feb ska bästa kompisen på RUL och efter det ska vi åka till Västerås, till BH och BP och kika på deras utbud. Vi bor i Eskilstuna...:)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~