Inlägg från: che71 |Visa alla inlägg
  • che71

~* Juni Bebisar 2013 *~

Godmorgon alla morgontidiga tjejer!!Glad

Jag hoppar in här också.
    41 år , första barnet, BF 19 Juni

v 5+2
    men jag har 3 missfall på 2 år bakom mig så är förstås orolig

Vi har försökt med ÄL tester sen sommaren 2010, första missfallet i v 6 på Nyårsafton 2010

Sen tog det 1 år att bli gravid igen, (o då med hjälp av ÄL stimulerande medel Pergotime)
    VUL i v 8 visade ett litet hjärta som slog o lyckan var fullkomlig, jag fyllde i en liten bok om att vara gravid, alla symptom, alla tankar, alla planer, men det blev också missfall i v 11 nu i MarsGråter

Sen blev jag gravid igen innan Midsommar i år, var gravid hela semestern, åt en massa nyttigheter, promenerade, vilade o myste med "hemligheten", jag o min underbara sambo!
    Alla de bästa förutsättningarna i form av semester , ingen stress, sol o jordgubbar o fisk o grönsaker.
    På VUL i v 8 syntes inget hjärta som slog, 1 veckas orolig väntan på nytt VUL ifall vi bara inte var så långt gångna som jag räknat ut,  men det var MA o det blödde ut dagen efter på "naturlig väg" som MF v 9.

Vet inte hur många gånger jag varit på VUL i samband o efterkontroller vid missfall, är stamkund på KKObestämd

Sen fick vi äntligen en missfallsutredning, det visade sig att jag har APC resistens, ökad benägenhet att bilda proppar, så nu hoppas vi att Fragmin, blodförtunnande sprutor som jag tar själv varje kväll ska hjälpa oss.

Nu är jag gravid igen (precis som alla ggr utom den första, med hjälp av Pergotime)
    Hoppas så att det är vår tur nu!Drömmer

Har längtat efter barn i 7-8 år nu, men min förra sambo ville aldrig ha barn.
    Jag o min fine kille träffades för snart 3 år sen o vi kände direkt att vi ville ha barn tillsammans.
    Bara det inte är för sent för oss!
    4:e gången gillt!!!

Grattis till er alla!!!Skål
    Nu ska vi ha Junibebisar, en sådan underbar tid att få barn!!!

• che71
    mytol skrev 2012-10-20 08:02:17 följande:

Välkommen! Då ska du allt se att den lilla är här för att stanna denna gång nu när dom kommit underfund med orsaken till dina tidigare mf. Stort grattis oxå!!
    Tack så mycket!!
    Det är ju i o för sig inte så att APC resistensen är orsaken till mina MF.
    Men det är det enda de kan hjälpa oss med.
    Kanske kan det hjälpa!
    Det hoppas vi på!!

Vilken vecka är du i nu?
  • che71
    mytol skrev 2012-10-20 08:15:14 följande:

Enligt mig själv så är jag i vecka 7,6+3 men enligt bm som går på sista mens så är jag i v8,7+0 men det vet jag är en ren omöjlighet så jag litar på 6+3. Ska på vul på torsdag å kommer då vara i 7+1, längtar å hoppas att tiden springer iväg.
    Åh va kul att du har VUL på torsdag !!!
    Håller tummarna!!
  • che71
    Valborgs skrev 2012-10-20 08:16:36 följande:
    Che71 - välkommen hit :)
    Jag håller tummarna för att det går vägen för er denna gång. Har ni någon tid för VUL bokat nu?
    Tack!Glad
    VUL blir hos läkaren vi träffade vid missfallsutredningen (hon som gett mig receptet på sprutorna)
    månd 12 /11 (då jag borde vara i v 8+4 enligt ÄL)
  • che71
    Sandraa L skrev 2012-10-20 08:19:00 följande:
    Välkommen och grattis! :) 

Tråkigt att höra om alla MA, men det här kommer gå bra ska du se. Håller både tummar och tår för er och som brukar att säga, Plötsligt händer det Skrattande

Tack!!!Glad
  • che71
    LitenOchSkeptisk skrev 2012-10-20 11:11:25 följande:
    che71: Håller alla tummar och tår för dig, förstår att du oroar dig! Men den här gången är jag säker på att det är er tur, med en underbar liten junibebis Hjärta

Här är för övrigt en till som vaknar runt 4 varje morgon. Under veckorna är det praktiskt, för då kommer jag iväg tidigare till jobbet, då kan jag flexa och gå hem tidigare när jag börjar bli trött på eftermiddagen Flört Men under helgerna är det lite jobbigt.. Vaknade 3.42 idag, vansinnigt kissnödig som alltid, men lyckades faktiskt somna om efter toabesöket. Vilken lycka!

Idag gick jag in i vecka 9! Tiden bara trillar iväg..
    Tack snälla du!!Glad
  • che71
    KarinF skrev 2012-10-20 14:02:06 följande:

Då har vi samma datum för VUL! Jag borde vara i v8+2 då. Känns som en evighet tills dess....
    Va kul!!!Glad
  • che71
    Hjärtat3 skrev 2012-10-20 14:26:22 följande:
    Drömde inatt att jag fick missfall. Gråter Vart helt nere hela morgonen o sprungit på toa för att kolla så det inte blöder.
    Och värken som påminner lite om mensvärk gör mig inte mindre nojig.. 
    usch va läskigt!! Det har jag också gjort. Är nog för att man tänker o oroar sig naturligt!!
    Mensvärken kan ju vara livmodern som växer.Drömmer
  • che71

Som en 5 krona eller två nyss helt oväntat i trosan när jag skulle på toa, har inte känt något.

• che71
    Sömntutan skrev 2012-10-20 19:26:43 följande:
    Lugn, det behöver inte betyda missfall. Vissa blöder lite grand i början utan att det är någon fara. Blir det inte mer än så tror jag inte att det är någon fara. Men om du är orolig så ring till sjukvårdsupplysningen.
    Jag blödde lite i början på min första grav, och jag fick en fin liten pojke 8 månader senare.
    Håller tummar och tår att det inte blir nå mer!Hjärta
    Hoppas du har rätt!! Det får bara inte vara ett 4:e missfall...Obestämd
  • che71
    Hjärtat3 skrev 2012-10-20 20:57:23 följande:
    che71, hur går det för dig??
    Inget mer blod, men svagt rosa/gult när jag torkar mig. Så rädd, vågar knappt gå på toa o kolla.Obestämd
    Fast missfallen har börjat med någon dag med bara lite blod fast då mer brunaktigt för att sen gå över till mycket blod som mens nästa dag.
    Inbillar mig att det känns som mensvärk ibland också, men det kan ju också vara livmodern som växer.Drömmer

Fast jag är gravid tills motsatsen bevisats! Denna gång ska det gå bra.
    Jag ska ju inte ha behövt ta alla sprutor förgäves.Flört

Tack alla för tummar o pepp!!!Glad
  • che71
    Tessss skrev 2012-10-20 23:35:09 följande:
    Klarade hela tågresan utan att varken knäppa upp byxorna eller fisa, men nu är jag på väg hem igen och magen känns som en stor gasboll - nu är jag inte pryd så håll er på avstånd
    Haha känner igen mig!!Skrattande
  • che71
    Blåbärssaft skrev 2012-10-21 09:53:24 följande:
    Che71- skönt att höra att du slutat blöda!! Förstår din oro med din historik med MF i bagaget! Du ska se att det går nog vägen den här gången och att du i juni har en liten i famnen!! Håller tummarna!
    Tack snälla du!

Vi har berättat för några i familjen o på mitt jobb (eftersom man inte kan göra vissa saker där som gravid).
    Det är lika bra att berätta, för när väl missfall händer behöver man prata o få tröst.
    Sist nu i somras hade vi inte berättat för någon innan missfallet, pga semester o att vi tyckte att vi kunde vänta o hålla lite på "hemligheten", men sen berättade vi ju ändå när vi fick missfall.
    Alla vet att vi försöker o kämpar för att få barn sen över 2 år tillbaka.
    Har så svårt att hålla hemligheter ändå!Flört
  • che71

blöder som riklig mens sen igår, rejäl mensvärk hela tidenGråter
    ska på VUL i em
    är så rädd
    Det kan bara inte vara sådan otur igen! Denna gången skulle det ju gå bra, Fragminsprutorna skulle ju hjälpa?!
    Hur ska man orka med ett 4:e missfall!?

• che71

Missfall Gråter
    Var på VUL o där syntes inget men han sa att det är tidigt o att jag fick ta ett blodprov hcg så att de ser att
    grav. hormonet gått ner så inget växer i äggledare ifall det är för tidigt att se.
    Men med tanke på hur mycket jag har blött sen igår o mensvärken så borde det vara missfall.
    Han sa att APC resistens o sämre ägg pga ålder är ingen bra kombination, men att vi skulle fortsätta försöka om vi orkar.
    Är så ledsen o tom.
    4 missfall på 2 år, hur mycket otur kan man ha, hur många besvikelser orkar man?

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~