Inlägg från: Sandraa L |Visa alla inlägg
  • Sandraa L

~* Juni Bebisar 2013 *~

Hoppar också in om jag får! OskyldigSkrattande

Plusade i tidsdags natt (vaknade av att jag drömde att jag var gravid) bim -5 och gjorde vul på onsdag som påvisade en hinnsäck. Ska enligt bf som är 28/6 vara i v. 4 nu och ska på återbesök på gyn och göra vul om två veckor :) Hoppas på att kunna se ett litet foster och i bästa fall ett hjärta slå. 

Mår förövrigt jättebra, spända bröst lite molvärk till och från men inget illamående än tack och lov.  Däremot bubblar min mage rejält något som jag tidigare inte varit med om.

• Sandraa L
    Sömntutan skrev 2012-10-19 12:49:49 följande:
    Börjar bli lite orolig här hemma. Jag mår i stort sett som vanligt. Inget direkt illamående och så värst trött är jag inte heller. Jag har dock extremt ont i bröstvårtorna och det stramar och hugger i magen i mellan åt.
    Äh det är säkert jättebra med pyret där inne, växer och frodas som det ska.

Härligt att du såg ett litet pyre idag med ett slående hjärta Alex!!
    Känner precis lika dant som du beskriver, bortsett från tröttheten mot kvällarna... Men annars mår jag som vanligt. Vilken vecka är du i? Det är nog ingen fara :) Glad
  • Sandraa L
    Sömntutan skrev 2012-10-19 12:56:08 följande:
    Går in i vecka 7 i morgon.
    Okej, det är nog fullt normalt. Minns att jag kände hugg jätteofta och smärta i magen i början av graviditeten av min dotter, däremot var det 3år sedan och man glömmer ju lätt hur det var. Själv känner jag mig som en nybörjare igen ;) :) 

• Sandraa L
    Nisse88 skrev 2012-10-19 12:58:45 följande:
    Förresten.. Vet ni någon bra bok för pappan? och mig?
    Vårat första barn och vi vill gärna läsa lite, om man bortser från allt på nätet :P
    Föda barn med Katerina Janouch läste jag med första barnet, den var verkligen jättebra enligt mig, givande samt att man fick ett gott skratt emellanåt. Mycket info men ändå så att det inte blir komplicerat eller svårt att förså :) 
  • Sandraa L
    Sömntutan skrev 2012-10-19 13:04:06 följande:
    Jo jag vill minnas att jag också mådde så här i de andra graviditeterna också. Men som sagt man glömmer. För mig är det nästan 8 år sedan jag var gravid sist.
    F.ö. så mådde jag prima under båda mina graviditeter.
    Ja men precis, 8 år det är ett tag sedan men grattis, vad kul :) Ja jag mådde också topp med dottern, bortsett från ett hemskt illamående fram till v.12 så HOPPAS på att slippa det denna gång =) . 
  • Sandraa L

Hur har ni gjort med att berätta för svärföräldrarna och era egna så klart. Min mamma vet redan, berättar allt för henne med min sambos familj vet ännu inte eftersom att vi vill säga det på ett bra sätt. Det är deras första barnbarn :) och när ska man berätta?

Hur har Ni gjort? vilket vecka fick de veta.  

• Sandraa L
    Sömntutan skrev 2012-10-19 13:11:05 följande:
    Ja visst, det blir en liten sladdis det här. Mina söner kommer vara 8 och 10 när den här knodden föds.
    Det är nästan som att vänta ettan igen .
    Ja men det är ju jättekul. Min mamma fick min lillasyster när jag var 10år och min bror 8år. Den kärleken som jag har till henne är obeskrivlig, hon är min prinsessa och min stora tjej som jag brukar att säga tillsammans med min egna dotter. Det är jättekul framförallt nu när hon blivit större, så jag blir "syrran" som kommer och tar med henne på bio och gör roliga saker när jag väl hälsar på! :)

Ja kan tänka mig det, min mamma sa lika dant och var nojig för precis allt minns jag ;) 

• Sandraa L
    Sömntutan skrev 2012-10-19 13:22:46 följande:
    Jo jag har själv syskon som är 10 resp. 15 år yngre än mig. Vi startade tidigt med barn allihopa i den här släkten. När jag fick min första son så var vi 6 generationer i livet. Min mormors mormor levde alltså.
    Ja det är ju jätteroligt! Där ser man, trodde min familj var ett undantag eftersom att jag fick mitt första när jag var 16år ;) 

Vet dina barn om att de ska få ett syskon ännu? :) 
  • Sandraa L
    Sömntutan skrev 2012-10-19 13:27:30 följande:
    Jag bävar för att berätta för mina svärisar. Jag är helt säker på att det inte kommer bli någon glad överraskning i deras ögon. Tycker nog att det kommer olägligt både ekonomiskt och att jag precis börjat plugga. Förväntar mig alltså ett ganska kyligt mottagande där i från. Gruvar mig en hel del för detta faktiskt. Funderar på att ta det på julafton, då brukar ju stämningen vara på topp. Hoppas bara vi inte förstör den med vår lilla julklapp .
    Ååhh vad tråkigt. Själv ser jag fram emot det men samtidigt vill vi göra det bra. Och som jag känner nu känns det jobbigt att ses utan att dela med mig av våran lycka :) 

Hahaha men gud vad hemskt det lät ;) Vi funderade också på julafton men jag kan inte hålla mig tills dess, däremot så ska stora syster få veta på julafton då hon önskat sig en bäääbis i julklapp som hon uttryckt sig ett par gånger eller månader snarare ;D

Tror er julklapp blir jättebra, klart ni inte förstår med det :) 
  • Sandraa L
    AlexandraViberg skrev 2012-10-19 13:34:05 följande:
    Jag var 17 när jag fick mitt! Småsyskonen är 10 år nu och dottern 5. Så de var 5 när jag fick barn! Rolig familjekonsultation men är väl så med the modern family ^^
    Hahaha ja men precis, min lilla syster är 10år, eller på julafton och min dotter blev precis 3år! ;) 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~