Inlägg från: KarinF |Visa alla inlägg
  • KarinF

~* Juni Bebisar 2013 *~

Madelen21 skrev 2012-10-20 06:43:19 följande:
    gomorron tjejjer här är en till som vaknar tidigt, men dock inte så tidigt som en del säger :) jag brukar vakna 5-5.30 å sen så kan int ja sova nå mera... idag så har ja nyss vaknat... gick å la mig 19.15 igår kväll helt utslagen... vakna nu upp av illamående :/  usha mig... å i morron ska ja till kyrkan med barna, min älsta ska få barnens bibel... gruvar mig, jag går inte dit om jag mår dåligt.... mailade just en person å sa att jag kommer inte på den gudtjänsten för att jag mår dåligt... känns som en plåga att sitta i kyrkan å må pest.... idag blir det nog inte så många knop... kanske gå ut på gården å kratta lite löv senare 

Samma här!! Jag är jättetrött på kvällarna, runt 20-tiden börjar jag på allvar få svårt att hålla mig vaken. Sover oroligt och drömmer hela tiden, mycket mer än jag brukar. Sen vid 05-05.30 så vaknar jag och kan absolut inte somna om! Idag tog jag en liten löprunda kl 6, så nu är jag superpigg! :)
  • KarinF
    Madelen21 skrev 2012-10-20 07:35:06 följande:
    karinf löprunda kl 6.... d skulle aldrig falla mig in :) sambon jobbar helgen å jobbar 6-18 idag, han är på clas ohlsson lagret å dom håller på å bygger om elle va d va.. så jag å barna är ensam så får se va vi ska hitta på.. .tror vi ska ut å få frisk luft sen... kratta löv å höst städa på gården lite.... få se hur mkt jag orkar med... nu först å främst så ska jag klä barnen å försöka äta lite frukost :) 

Nä, man är lite knasig som njuter av att springa i regn och mörker tidigt på morgonen. Men jag tänker hålla i träningen så länge det funkar. Mår ju fortfarande väldigt bra. Hoppas jag kan fortsätta ett bra tag framöver, annars blir jag ganska odräglig ;) behöver min dagliga enorfinkick!
  • KarinF
    Valborgs skrev 2012-10-20 07:49:06 följande:
    Men jösses, löprunda vid 6.. Är du galen kvinna? ;)

Haha,, ja det kan ju tyckas så :) men jag har tävlat och tränat i löpning på elitnivå tills jag blev gravid med sonen 2011, så takterna sitter i. En gång löpare, alltid löpare! Får väl gå över på crosstrainer när det inte funkar att springa längre. Men höll igång med löpningen rätt så länge under mina förra graviditet. Fast man vet ju aldrig hur det blir denna gång, kan ju bli foglossning och annat som gör att man inte kan fortsätta.
  • KarinF
    Madelen21 skrev 2012-10-20 07:54:35 följande:
    haha ok :) jag går fram å tillbaka till dagis 3 dagar i v med min älsta å det är 2 km dit å 2 hem så 8 km tre dagar i v... d blir 2,4 mil :) nää nu dags för frukost å sen göra nån nytta :) 

Ja, det blir ju faktiskt en rejäl sträcka! :) japp, nu ska man väl göra lite nytta. Ska se om mannen och sonen är vakna nu. Har en kissnödig hund här också som behöver gå ut!
  • KarinF
    che71 skrev 2012-10-20 09:51:13 följande:
    Tack! VUL blir hos läkaren vi träffade vid missfallsutredningen (hon som gett mig receptet på sprutorna) månd 12 /11 (då jag borde vara i v 8+4 enligt ÄL)

Då har vi samma datum för VUL! Jag borde vara i v8+2 då. Känns som en evighet tills dess....
  • KarinF
    Tessss skrev 2012-10-20 17:47:04 följande:
    Sitter på tåget och ska åka i över en timme - byxorna skaver redan mot magen, är det okej att knäppa upp?

Självklart!! Min mage är också svullen och hemskt gasig. Jag hade nog både behövt knäppa upp och släppa mig ;)
  • KarinF
    che71 skrev 2012-10-21 07:24:59 följande:
    Inget mer blod, men svagt rosa/gult när jag torkar mig. Så rädd, vågar knappt gå på toa o kolla. Fast missfallen har börjat med någon dag med bara lite blod fast då mer brunaktigt för att sen gå över till mycket blod som mens nästa dag. Inbillar mig att det känns som mensvärk ibland också, men det kan ju också vara livmodern som växer. Fast jag är gravid tills motsatsen bevisats! Denna gång ska det gå bra. Jag ska ju inte ha behövt ta alla sprutor förgäves. Tack alla för tummar o pepp!!!

Åh, vad skönt att höra!! Jag hade flera blödningar i förra graviditeten, både mindre och större. Fick även lätt mensvärk i samband med blödningarna. Trodde det var kört varje gång. Men det gick bra! Håller tummarna för att det ska gå bra för dig också!!
  • KarinF
    mytol skrev 2012-10-21 13:21:54 följande:
    Min mage har oxå lugnat ner sig. Tills för bara några dagar sen så har de enda sen pluset dragit ganska mkt. Men jag antar att det är just i början som det växer fort och händer mkt grejer på en gång. Numera kan ja bara känns ngt ibland. Men den molande mensvärkskänslan är borta. Idag har ja fått ett nytt symptom som jag känner igen sen sonen, magkatarrskänslan. Mår illa å de suger i magen. Inget behagligt alls.

Åh, jag har också den där hemska magkatarren! Suger i övre delen av magen och gör ont. Kombinerat med gaser och uppsvälldhet längre ned. Vaknar på nätterna av magkatarren, blir liksom värre när magen blir tom på mat.
  • KarinF

Jag är 32, min man 36. Väntar vårt andra barn, har en son som snart är 8mån (föddes 2,5mån för tidigt).

• KarinF
    Acantha skrev 2012-10-26 08:43:49 följande:
    Stort grattis! Så härligt att det äntligen har lyckats! Ni som pratar boldsockerfall, handlar det inte om boldtrycksfall? Mängden blod i kroppen ökar och hjärtat får arbeta hårdare för att pumpa runt det. När ni reser er upp fort försvinner blodet från huvudet och det snurrar till. Lider väldigt av detta då jag har lågtboldtryck sen tidigare, och med tvillingar så ökar min blodmängd kraftigt, vilket innebär att de rödablodkropparna blir färre per volym blod... Ta det lungt och res er sakta!

Jag har lågt blodtryck i vanliga fall, men nu är det mycket värre. Svartnar för ögonen och får yrsel när jag reser mig från sittande och liggande. Minns att det var likadant förra graviditeten.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~