Inlägg från: Trollbarnet |Visa alla inlägg
  • Trollbarnet

Jag får stick i ligamenten när jag hostar, är tydligen väldigt vanligt att det händer men blir lika orolig varenda gång.

Har fortfarande inte ringt till BM,  är någonting med det som ger mig problem för sist jag ringde Bm fick jag MF ganska direkt, så tror det har med det att göra..

Sen måste jag fråga, brukar killarna följa med på första samtalet eller spelar det ingen roll?

• Trollbarnet
    AlexandraViberg skrev 2012-10-08 19:36:51 följande:
    Jag med! Orolig över ligamenten dvs! :P

Jag ringde en ny bm och listade mig där, så nu har jag två tider innan ena avbokas :P

De brukar väl tycka att de ska med eftersom det handlar om livsstilsfaktorer, alkohol, rökning osv. Men vet inte om det är något tvång? Det tror jag inte.
    Okej, då blir det att försöka boka en tid då sambon är hemma.
    Han är ju iväg och jobbar... i 1½ vecka till! Är på så sjukt dåligt humör nu att jag blev arg när han ringde sist för att han inte hade tid att prata..
  • Trollbarnet
    AlexandraViberg skrev 2012-10-08 19:52:52 följande:
    Naaaw! Hoppas han förstår att det är hormonerna! ;)

Vi var ju på hälsosamtal sist och hade inte tänkt gå nu så bokade bara inskrivning hos min gamla bm mottagning. Men nu när vi bokade om till en ny mottagning med en ny bm så kände vi att vi kan nog gå på det och då har man något som drar ut liiiite på tiden till fredag. Eftersom vi ska på hälsosamtalet på torsdag! Bra med tider, ringde trots allt idag och listade mig hos dom!
    haha jo jag sa åt honom att det var hormonerna, men sen känner jag mig så jäkla ensam. Var ju som sagt på minisemester hos min syster i helgen och det var så himla trevligt och roligt. Dom har två barn som är 1 & 2 år gamla så jag fick busa rejält med dom, sen ligga och mysa till barnprogram på morgonen. Riktigt härligt var det och nu sitter jag ensam i ett stort hus och har ingen att prata med alls, förutom mitt forum och Facebook. Alla är så himla upptagna med sitt hela tiden.

Ja jag måste snoka reda på en privat klinik här i Skellefteå, men tror inte det finns, googlade sist när jag fick MA och blev nekad ett VUL men hittade endast i Umeå och Luleå. Skulle så hemskt gärna vilja göra ett bara för att se att allting är OK men vet att jag kommer att bli nekad.
  • Trollbarnet
    AlexandraViberg skrev 2012-10-08 20:08:36 följande:
    Åh! Förstår det! Har en väninna som är i v.36 och hennes karl är på fiskesemester och hon uttrycker också övergivenhet och ensamhet.. Förstår känslan! Var singel ett tag efter jag och dotterns pappa separerade och det var faktiskt deppigt att vara själv och inte kunna prata annat än bebisspråk och sen på kvällen bara sitta tyst, så förstår din situation och att den blir värre när du EGENTLIGEN borde ha någon att prata med eftersom du inte är singel.. Man får försöka sysselsätta sig även om det är svårt..

Hmm! Fasen vad jobbigt och det är ju ändå en bit till Umeå och Luleå. Jag är glad att kliniken jag går till privat är 5 mins gång härifrån och ligger på torget mitt i Härnösand. Men nu på fredag ska vi åka till Sundsvall..
    I första graviditeten så var jag lite orolig en gång i mitten för att hon inte rört sig på hela dagen och ljög lite för vården om kräkningar osv och fick komma in och kolla. Samma med vad som blev mitt utomkvedshavandeskap, de sa ju nej i 3-4 dagar, sista dagen överdrev jag och sa att jag hade blött VÄLDIGT mycket när jag egentligen fortfarande bara "blödde" brunt!
    Ja det är helt galet, sen har han inte ens telefonen med sig så han måste ringa från jobbets telefoner eller skype, sen jobbar han natt så vi har väll ca 1 timma per dag man _kanske_ kan prata. Nu de första två dagarna hördes vi inte alls förutom lite chatt på Facebook då han inte hade kommit på det med telefonen än. Haha!

Funderar på att ljuga för BM och säga att jag har ingen aning om hur långt gången jag är men tror inte jag får VUL för det :/ Fick ju inte ens när jag blödde och mådde skit.
  • Trollbarnet
    Oreos skrev 2012-10-08 20:48:31 följande:
    Jag tycker också det är svårt.. men ska berätta för närmsta familjen i helgen iallafall.. Sambon har skrivit ut en bild på digitala testet och satt in i en ram, sen får vi se om nån lägger märke till det, haha.

Sen vet jag inte hur länge jag vill vänta till övriga..
    Jag kommer att vänta tills det syns innan jag berättar för fler än som redan vet, de som vet är min sambo och min syster, sen tre av mina vänner, utifall det skulle hända någonting och ena vännen fick reda på här genom FL. Haha!

Åh gud blev just dödligt sugen på skagentoast.. mmmmm!!!
  • Trollbarnet
    Sömntutan skrev 2012-10-08 20:56:25 följande:
    Får jag hoppa in här? Tror bestämt att jag plussade nu i kväll.

Grattis :)
  • Trollbarnet
    AlexandraViberg skrev 2012-10-08 21:12:10 följande:
    Hahahah jadu den där telefonen? Vad är det för uppfinning egentligen? Tycker man ringer mer sällan nu för tiden sen alla dessa sociala medier och alla andra sätt att ta kontakt! :P

Jooooo, de brukar väl ge vul då? Iallafall här! Vafan, vad bor du i för skit ställe egentligen?

Nämen sömntuta! Fasen vad roligt! Välkommen! :D

Ja men landskoder och vart den satt, typ. Han är inte så smart ibland, måste jag medge.
    Bor på ett riktigt skitställe med skitvård. Skellefteå kallas det, staden där folk dör innan någonting händer. Har så många exempel på dålig vård här att det inte ryms på alla fingrar + tår. Så sjukt hemskt är det!
    Mycket slarv, mycket missar och sällan skrivs det Lex Maria på det, tyvärr.
  • Trollbarnet

På tal om pengar.. Jag är ju arbetslös nu och den här ärtan var ju inte direkt planerad. Som tur är så har min sambo ett superjobb så får väll helt enkelt leva på honom om jag inte får mig något jobb..

MEN, nu till den stora frågan, jag är ju då alltså i v5+5 nu och söker jobb för fullt.. Ska jag berätta för chefen att jag är gravid på arbetsintervjun eller ska jag göra det senare? Hur fasiken ställer man sig till sånt här? Jag vill ju verkligen ha ett jobb..

• Trollbarnet

Jag tror att jag jinxar om jag bokar, som jag redan skrivit i tråden.
    Skjuter upp det varenda dag!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~