Inlägg från: Hera |Visa alla inlägg
  • Hera

~* Juni Bebisar 2013 *~

Hjärtat3 skrev 2012-10-20 14:26:22 följande:
    Drömde inatt att jag fick missfall. Gråter Vart helt nere hela morgonen o sprungit på toa för att kolla så det inte blöder.
    Och värken som påminner lite om mensvärk gör mig inte mindre nojig.. 
    Jag har haft mensvärk till och från.
    Känner mig också nojig men som jag har förstått av google och FL är det alldeles normalt att ha sådana smärtor. :)
  • Hera

Är det bara jag som har symtom som varierar i styrka?
    Vissa dagar mår jag nästan som vanligt andra tampas jag med ett måttligt illamående och ömma bröst.
    Såg mitt lilla embryo på VUL igår och då mådde det bra men jag blir så orolig...

• Hera
    1000 skrev 2012-10-26 07:01:31 följande:
    Oj va konstigt d råka bli, men ni kan nog läsa endå 😀
    Skönt att inte vara ensam! :)
  • Hera
    LillStrumpan82 skrev 2012-10-26 16:59:25 följande:
    Hera; jag svullnar upp massor efter lunch! Riktigt jobbigt att gå och dra in magen resten av arbetsdagen. Tack och lov för shaping-strumpbyxor som man kan ha under allt är i vecka 5+5 så jag undrar vart sjutton det här ska sluta..
    Haha ja jag undrar samma sak.. hur ska det sluta?!
    Är det ditt första barn? För det är mitt första och ja, redan som en spärrballong.
  • Hera
    LillStrumpan82 skrev 2012-10-26 21:49:51 följande:
    Hera: Ja, det är första barnet men tredje graviditeten. Har ett MF och ett struligt MA i bagaget så jag är glad att det gick rätt snabbt att plussa igen Du då? Har precis kommit hem från en middag med vänner, är verkligen uppe på övertid nu. Zzzzzzz
    Tråkigt med MF/MA men skönt att du plussade snabbt igen!:)
    Första här med! Därför jag oroar mig lite över denna svullnad redan haha.
  • Hera

Hur gammal är du? -30
    Har du en pojkvän/partner/man/sambo? - Sambo 36 år
    Hur länge har ni varit tillsammans? - 8 år
    Har du barn sen innan? - Nej
    Var bor du? - Malmö
    Hur bor du? Vi bor i en 3:a men letar efter större. Minst en 4:a!
    Kommer bebisen få ett eget rum? -Självklart
    Har du bil - och kommer du behöva byta bil? Nej
    Vad jobbar du med? - Lärare
    Trivs du med ditt jobb? - Ja
    Kommer du vilja vara mammaledig? Hur länge? – Vi har inte diskuterat det ännu.
    Kommer din partner vilja vara föräldraledig? Hur länge? – Självklart men vi har som sagt inte diskuterat det ännu.
    Har du köpt något till bebisen ännu? Vad? –Nej det vågar jag inte.
    Har du köpt något graviditetsrelaterat till dig själv ännu? Vad? – Ett graviditetstest, järntabletter och lite kläder som inte smiter åt.
    Hur många vet att du är gravid? – Familjen, några nära vänner, min chef och några få arbetskamrater.
    Har dina matvanor förändrats sen du blev gravid? – Ja lite.
    Favoritfrukost just nu? Lågkolhydratbröd med mager leverpastej och gurka.
    Godaste middagen? – Mammasushi!

• Hera

Nu är jag lite orolig. Har haft bruna slemmiga flytningar i ett par dagar.
    Pratat med BM som sa att det är vanligt men känner mig väldigt orolig i alla fall.
    Tror förstås att det är början på slutet !

• Hera
    Moniica skrev 2012-10-31 18:27:28 följande:
    Det e normalt att ha det så. Hade det varit ett MF på gång så hade det blivit mer än bruna flytningar ju fler dagar som går. Oroa dig inte
    TACK för dom orden...!
    Nu kan jag njuta av kvällen istället för att oroa ihjäl mig. :)

• Hera
    Trollbarnet skrev 2012-10-31 19:41:59 följande:
    Jag har också haft det tidigare, haft idag med, men nu har jag räknat ut att det kan vara pga. att jag egentligen ska ha min mens nu. Har du haft ont någon gång?
    Jag skulle precis ha min mens också egentligen (skulle slutat igår enligt kalendern).
    Har  inte ont men känner av lite stickningar och värk "där nere" och i magen.
    Har känt så tidigare också, utan att det kommit några flytningar.
    Orolig blir man förstås ändå..
    Har du ont?
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~