Inlägg från: mhpo |Visa alla inlägg
  • mhpo

~* Juni Bebisar 2013 *~

Hej på er :) Jag hoppar in här hos er!

26 år, gravid, BF 13 juni är student i Stockholm. 

• mhpo
    Madelen21 skrev 2012-10-22 10:56:54 följande:
    alltså hur kan en del få inskrivningstid så tidigt??

jag har ingen tid fören i dec...

Men man ska väll få gå på ett besök runt vecka 8, är inte det standard? Själv har jag tid nästa vecka (7+4), ringde dagen efter att jag plussade.. Jag trodde att första besöket var viktigt.. 
  • mhpo

Hej hej.. 

Måste bara berätta om min morgon.. Vaknade när sambons väckarklocka ringde vid 05.00 och kände mig så in i bomben ledsen att jag började gråta.. Blev förvånad över mig själv eftersom jag inte visste vad jag var ledsen över, kände mig bara så oerhört sorgsen! Sambon blev väldigt konfundersam. Kan också tillägga att jag är rätt hårdhudad i vanliga fall och gråter väldigt sällan och framförallt inte för något jag inte vet vad det är?

Någon annan som gråter utan att veta varför? 

• mhpo
    DeeDee09 skrev 2012-10-23 09:39:30 följande:
    Haha känner igen mig exakt i det du skriver, kanske inte gråter bara sådär men små, små saker kan få mig att gråta. Är själv rätt tuff av mig men nu känner jag mig som en lipsill men man kan ju inte hjälpa det. Har ordentliga humörsvängningar!
    Skrattande Skönt att man inte är ensam om att känna hur ens personlighet har förändrats lite!
  • mhpo
    Acantha grattis till tvilingar, gud vad härligt Drömmer

Beklagar skunk! Fy vad jobbigt, styrkekram till dig!{#emotions_dlg.flower}

Är det verkligen i vecka 9 som moderkakan tar över näringsförsörjningen? Är det alltid prick vecka 9 eller varierar det inte lite? Vet ni vart man kan läsa om det? 

Går in i vecka 8 i morgon och nästa vecka är det inskrivning hos BM och nästa fredag är det UL för att se att det ligger en liten därinne :) När jag plussade kändes det så avlägset till inskrivningen men gud vad fort det har gått ändå Skrattande 
  • mhpo

26 år, 27 när bebisen kommer. 
    Sambo sedan 7 1/2 år tillbaka.
    Inga barn sedan innan.
    Bor i Stockholm i en bostadsrätts lägenhet på 50 kvm.
    Bebisen kommer att få en egen hörna.
    Vi har en volvo v70
    Studerar men kommer vara hemma i 7 månader i första svepet och sedan tar sambon över i 5 månader. 
    Vi har köpt lite boddysar, filt och smågrejer både sedan innan jag blev gravid och efter att jag blivit det.
    Har köpt ett par mamma byxor till mig själv, fyndade på rean så jag tänkte att det var lika bra att passa på. 
    De flesta vet nu att jag är gravid. 
    Är hela tiden sugen på riktigt mat typ husmans. 
    Till frukost vill jag ha äggmacka med kaviar på. 
    Godate middagen är typ lax eller kyckling tillagat i ugnen :) 
  • mhpo

Idag är det dags för inskrivning hos mvc eller vad man säger? Och på fredag när jag går in i v9 ska vi på UL! Det känns som om det blir mer verkligt när man går iväg och talar om graviditeten och sånt. 

Jag mår rätt bra, molvärk i magen, har inte mått illa på flera dagar, känner mig trött lite till och från. Ömheten i brösten har gått tillbaka lite. Hoppas det inte är någon fara bara! Dock fortsätter det vansinniga kissandet hela nätterna. Minst en gång per natt är jag uppe på toan.. 

Är fortfarande himla orolig hela tiden men om vi får se ett hjärta som slår på fredag kommer jag iaf att kunna känna mig lugn för stunden. Som någon ovanstående skrev så känns det lixom för bra för att vara sant. Får man lov att vara så här lycklig? Får man verkligen tänka att vårt blivande barn ligger och gror i min mage och att vi får ses i juni? 

• mhpo
    mco skrev 2012-10-30 09:09:43 följande:
    Idag är det dags för inskrivningssamtal :) ska ha samma Bm som med sonen och det ska bli så kul! Köpte även första bodyn igår från kappahl. Ni nyblivna föräldrar MÅSTE verkligen gå in där och kolla newbie collectionen. Helt underbar!

Ja den kollektionen är kanon fin verkligen. Synd att den är så uppdelad i pojke och flicka även om det finns vissa plagg som är lite mer neutrala.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~