Inlägg från: Blåbärssaft |Visa alla inlägg
  • Blåbärssaft

~* Juni Bebisar 2013 *~

Hej på er! Jag hoppar in här jag med om det är OK?! Verkar vara en bra tråd :) Jag plussade svagt i onsdags och fick starkt plus i går på BIM. Det blir andra barnet, har en pojke född 08 och är så lycklig över att han ska få ett litet syskon om allt går bra :)

• Blåbärssaft

Alltså humörsvägningar! Jag är from som ett lamm mot alla utom min sambo! Blir så jäkla frustrerad på honom hela tiden! Skällde precis på honom i telefonen egentligen helt obefogat och grinade en skvätt efteråt. Tror att jag yrade något om att han måste komma hem NU snart (ungefär som att världen skulle gå under annars) Åh jävla gravid-hormoner!

Kan för övrigt inte se NÅGON Rädda-barnen reklam på TV. Fulgråter. Every time. Haha

• Blåbärssaft

Hej alla tjejer! Sitter här på jobbet och skriver! Har precis ätit kycklinggryta och lägger det nu på min "att inte äta utan att kräkas-lista" Ska man må illa varje gång man äter? Med min son mådde jag aldrig illa! Alla graviditeter är förstås olika men visst går det väl över någongång? Ska snart ha lektion med 30 elever i åk 9! Tror det blir tystläsning idag :) Såg att det pratade om kejsarsnitt i tråden. Jag fick akutsnitt med min son pga av att han aldrig lyckades tränga ner i bäckenet och jag hade inga krystvärkar. Låg 36 timmar och hade fruktansvärt ont! Lite nojjig att det ska bli samma sak den här gången. Men jag är ambivalent, jag vill samtidigt prova att föda naturligt men vet inte om jag vågar...

• Blåbärssaft

AlexandraViberg- Jag förstår precis vad du menar! Känner också en viss längtan och nyfikenhet över att föda naturligt men jag vet inte om jag vågar. Om BM gör en vikstkattning på bebisen så småningom kanske jag vet vad jag har att deala med! Fick även röntgat efter BF och det visade sig att jag har trångt bäcken så jag vet inte om jag faktiskt rent fysiskt kan föda barn naturligt...

Aha, så efter två snitt har man ingen möjlighet att få uppleva vaginal förlossning i din kommun? Innebär det särskilda risker i livmoder efter två eller vet du anledningen? Jag har inte kollat upp hur det är här i Uppsala.

Vad jobbigt för dig att du haft sådana problem med ärret efter dottern. Förstår din oro där!

• Blåbärssaft
    Sagolina skrev 2012-10-15 08:11:55 följande:

Hoppas verkligen att det är vanliga gravidblödningar. Vet att min sambos mamma blödde genom nästan hela graviditetn med honom och det gick ju bra i alla fall! Hoppas på att få hjälp av rådgivningen, så att jag kan lugna mig lite:)
    Tack för stöttande orden! 
    Hoppas det går bra! Jag blödde två gånger i min andra graviditet och blev (såklart) supernojjig! Men det var ingen fara. Minns att BM sa att det var ganska vanligt att blöda. Förstår din oro dock! Håller tummarna!
    Kram 
  • Blåbärssaft

fivestepsback- vad skönt att chefen tog det bra! Jag är ju bara i vecka 5 ännu så jag vill vänta. Berättar gärna så sent som möjligt men jag misstänker att magen kommer bli stor fort och då kan det bli svårt att dölja (jag är liten och rätt smal så det synd väl direkt :) Vi berättar troligtvis för sonen i v 12 och alla vänner/familj/arbetskollegor men väntar kanske något längre med att berätta för mina elever. Vore så sjukt jobbigt att behöva förklara för flera olika klasser om det inte går vägen. 

AlexandraViberg skrev 2012-10-15 16:35:08 följande:
    Ja, det är väl för att de anser livmodern så pass försvagad vid snittet eller något. Så är reglerna iallafall, visst kan man säker övertala dom eftersom de aldrig kan bestämma åt en, men det är ju den starka rekommendationen och jag kommer nog inte gå emot den, om vi säger så!

Ja jag förstår din rädsla! Man får ha en öppen dialog med BM under graviditeten, det skulle vi ha iallafall. Hon förstod om jag skulle vilja ha ks nu med, men jag vill ju inte egentligen men rädslan. Är inte alls rädd för smärtan utan bara att snittet ska spricka.

Fick två infektioner i den och det gör fortfarande ont när jag nyser och sådär. Vi får se!
    Att ha en öppen dialog som du skriver är troligtvis det enda vettiga. Jag ska också tidigt uttrycka mina rädslor och förhoppningsvis blir man bemött på ett vettigt sätt! Nu blir det blåbärspaj här! MUMS!!
  • Blåbärssaft
    mysmamman2 skrev 2012-10-15 20:45:26 följande:
    Åå vilken bra födelsedag jag fick idag! Gravid å allt :)
    Grattis på födelsedagen {#emotions_dlg.flower}

Efter blåbärspaj i köket somnade jag i soffan sambons knä. När jag vaknade kändes det som att det var mitt i natten. HahaSkrattande HEJ tröttheten!

Mamma till W- Vad tråkigt att du lämnar. Jag tror inte någon medvetet inte svarar dig men det är så himla många som skriver i en tråden. Hoppas du ångrar dig och kommer tillbaka annars stort lycka till med graviditeten!

• Blåbärssaft
    wassan skrev 2012-10-15 21:51:32 följande:
    Blåbärssaft: mm så gott med paj ;) du får gärna skicka en bit till mig STOR BIT helst ;))
    Kunde jag, skulle jag definitivt göra det Skrattande

Godnatt alla!!
  • Blåbärssaft

Morrn morrn tjejer!!

Vaknade i morse och hade världens halsont. Kan inte svälja, antar att det är halsfluss på gång Rynkar på näsan Hade det ofta som barn och det känns liknade nu.  Väntar på att vårdcentralen ska ringa upp. Så nu sitter jag här i soffan med en kopp thé och kollar FL. 

Får man äta antibiotika när man är gravid?  

• Blåbärssaft
    Blåbärssaft skrev 2012-10-16 08:50:22 följande:
    Morrn morrn tjejer!!

Vaknade i morse och hade världens halsont. Kan inte svälja, antar att det är halsfluss på gång Rynkar på näsan Hade det ofta som barn och det känns liknade nu.  Väntar på att vårdcentralen ska ringa upp. Så nu sitter jag här i soffan med en kopp thé och kollar FL. 

Får man äta antibiotika när man är gravid?  
    OK Tack för svar! Känner viss olust till att ta läkemedel överhuvudtaget när man är gravid. Då antar jag att det bara är att vänta ut det om provsvaren visar positivt. 
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~