Inlägg från: ToTo10 |Visa alla inlägg
  • ToTo10

~* Juni Bebisar 2013 *~

Vi tänker berätta för de närmaste ganska snart, är i v 4+6 bara, men känner att skulle det inte gå hela vägen fram så kommer vi ändå behöva stödet... Så isf är det bra om de vet innan.. Tycker iaf jag, men det är ju så olika hur man känner :) Plus att jag har lite svårt att hålla mig från att berätta ;)

• ToTo10

Vi berättade för mormor, morfar och farmor igår. Till mormor köpte vi en bok; "Kajsa kavat hjälper mormor", farmor fick en ljushållare med texten "så länge det finns farmödrar kommer det också att finnas kärlek", morfar och farfar en varsin bläckpenna som det står "speciell morfar/farfar" på :) mormor fattade inte alls först, hon trodde bara jag köpt den för att vi båda gillar kajsa kavat så mycket ;) morfar förstod dock direkt, de blev jätteglada allihop! :) Farfar kommer nog och hälsar på idag, då ska han få veta :)

• ToTo10

Ja, det var riktigt roligt :) men det känns fortfarande helt overkligt :P jag är bara i v 5+1 men kände att vi ville berätta för de närmaste iaf :)

• ToTo10
    Baby Lei skrev 2012-10-28 10:56:24 följande:
    Vad mysigt att ni har kvar era mor och farföräldrar! Och kul sätt att berätta på!

Ja, fast alltså.. Bebis mormor, morfar, farmor, farfar :) jag har bara min mormor kvar i livet och sambon sin farfar. Ja, vi tyckte det va lite roligare än att bara säga.. :) Den blivande fastern kommer troligen oxå med hit idag så då får hon väl också veta samtidigt :)
  • ToTo10

Äntligen sitter jag vid en dator så jag oxå kan svara på frågorna :)

Hur gammal är du? 
    Jag fyller snart 28. 

Har du en pojkvän/partner/man/sambo? Hur länge har ni varit tillsammans?    
    Sambo, 31 år. Vi har varit tillsammans lite drygt 1 år.

Har du barn sen innan?    
    Nej, ingen av oss. Men världens goaste hund :)

Var bor du?  
    I Dalarna

Hur bor du? (lägenhet/hus osv)   
    Flyttade till vår fantastiska gård nu i juni :)

Kommer bebisen få ett eget rum?  
    Inte i början, sen kommer den få rummet i anslutning till vårt sovrum.

Har du bil - och kommer du behöva byta bil?    
    Har en Toyota corolla och en vw tiguan och kommer få lov byta för att få in både barnvagn och hund. Lutar åt en Passat.

Vad jobbar du med? Trivs du med ditt jobb?  
    Jag jobbar som usk:a inom äldrevården och trivs helt okej.

Kommer du vilja vara mammaledig? Hur länge? 
    Minst 1 år, sen får vi se.

Kommer din partner vilja vara föräldraledig? Hur länge?   
    Det har vi inte pratat om ännu. Förhoppningsvis kommer han kunna styra sin semester så han kan ta den i anslutning till att bebis kommer.

Har du köpt något till bebisen ännu? Vad? 
    Nej, men handlade lite kläder och lite leksaker (för att ha hemma då våra vänner med barn kommer på besök), även fått en gammal liggvagn som jag tyckte så mycket om, innan jag ens visste att jag var gravid. Så har lite grejer :P Men inget sen vi fick veta...

Har du köpt något graviditetsrelaterat till dig själv ännu? Vad? 
    Gravtest, "Vi föräldrar - gravid"-tidning, några böcker.. Sen fick jag ett par mammaleggings av svärmor redan innan jag var gravid då hon hade köpt fel och tyckte att det nog var större chans att jag någon gång skulle kunna använda dem än att hon skulle ;P

Hur många vet att du är gravid? 
    Blivande mormor, morfar och farmor, min kusin och hennes man, en nära vän till mig och 2 arbetskamrater, varav den ena egentligen inte ens skulle få veta, men hon "visste" ändå... Och trots att jag nekade så sa hon bara; "det är lugnt, jag ska inte säga nåt, du får berätta själv." Lustigt!

Har dina matvanor förändrats sen du blev gravid? (pg. av illamående, cravings osv.) 
    Mindre hungrig, blir fortare mätt. Inte alls sugen på att äta.

Favoritfrukost just nu?   
    Fil, som jag åt varje morgon innan, vill jag inte alls ha längre. Det började jag känna av redan innan jag visste, var inte alls sugen att äta på morgonen. Blåbärssoppa/Nyponsoppa och nån smörgås i små tuggor går bra ;)

Godaste middagen?          
    Oj... Som sagt, helst vill jag inte äta något alls, så.. Något lätt funkar bäst! 

• ToTo10
    Madelen21 skrev 2012-10-30 14:05:30 följande:
    ToTo10

ser att du bor i dalarna, vart?
    jag bor i gagnef :)

är det första barnet för dig?
    för mig blir det tredje barnet:) 
    Japp, jag bor i siljansområdet :) 
    Första barnet är det, riktigt spännande!!

Kul med tredje, hur gamla är de andra 2? :)
    När har du bf? 
  • ToTo10
    Madelen21 skrev 2012-10-30 14:20:30 följande:
    ToTo10

dom andra 2 är 2 och 5

bf 17 juni, när har du bf? 
    Härligt :)

28 juni. 
  • ToTo10
    Meoow skrev 2012-11-01 17:52:59 följande:
    Hej tjejer! I tisdags var jag på första besöket hos min bm :) Börjar kännas en aningen mer "på riktigt" nu men det har fortfarande inte gått in helt att jag har en liten bebis i magen :) Ser fram emot måndag då det är dags för inskrivning :) Låter jättejobbigt med illamåendet som vissa av er har - hoppas verkligen ni hittar något som hjälper eller att det avtar snart! Själv mår jag lite illa när jag vaknar, men inte mer än så. Kanske är något som kommer :/ Har också redan köpt lite mammakläder, men främst för att det är så lång leveranstid på en hel del saker från nätet och i staden där jag bor finns inga mammakläder att få tag på! Leggingsen är redan mina favoriter iaf.... :) Köpt en body och ett par byxor till bebis också, men ska försöka hejda mig lite ett tag till med mer..... ;) Längtar jättemycket efter att få berätta för de närmaste, men vill nog vänta lite till... (v.8+4 idag) Ni som redan berättat - hur har ni gjort det? Vore lite kul med tips på roliga sätt att avslöja nyheten :)

Vi köpte presenter i form av lite olika saker med orden "mormor, morfar, farmor, farfar" på :) till blivande moster sa jag bara "hej moster" till när hon svarade i telefon :) blivande farfar kom just hit, han ska få veta nyheten idag, såååå spännande :) hihi
  • ToTo10

Usch, idag är en sån dag då jag bara gråter! För absolut ingenting! Även ute på promenaden med hunden, tur att man bor så man kan gå rakt ut i skogen bara ;P Och ska jobba ikväll, men mår som en påse skit och som sagt, tårarna bara trillar :( Så nu sitter jag och funderar på om jag verkligen ska tvinga mig iväg till jobbet.... Jag är ju inte sjuk...:/ usch! Känns ju egentligen urlöjligt att vara hemma för att man sitter och storbölar :'/

• ToTo10
    Sandraa L skrev 2012-11-08 13:35:50 följande:
    Känns det inte bra så hade jag stannat hemma. Det går ju i perioder det där, jag grinar också för minsta lilla emellanåt och blir sur för inget alls. Ibland undrar jag även varför jag gråter, men det känns bara tung konstigt nog, men antar att det har att göra med allt som händer i kroppen. Jag tycker du ska stanna hemma! :) KRAM <3 

Tack Sandraa! Jag har precis ringt och sjukanmält mig, berättade förra veckan för tjejen som oftast tar emot sjukanmälningarna att jag är gravid, så hon förstår.. Känns skönt! Jag är i vanliga fall rätt känslig och har nära till tårar, så antar det blir tio resor värre med alla hormoner som rusar i kroppen :P och tycker så synd om min sambo som bara vill hjälpa, men inget kan göra mer än finnas där - han är fantastisk!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~