Inlägg från: Natan |Visa alla inlägg
  • Natan

~* Juni Bebisar 2013 *~

Hej hej, 
    Jag är gravid i vecka 6 (5+3) och väntar mitt första barn tillsammans med min blivande man. BF 15 Juni!

• Natan

Jag har redan köpt gravidbyxor på H&M, svarta jeansleggings som jag använder nästan varje dag! Guuuuud vad dom är sköna och äntligen inget som sitter åt runt magen. Min mage syns redan och jag är bara i vecka 6, är det normalt?

Jag har fått ett enormt sug efter citrusfrukter och citrusjuice och godis som jag annars ÄLSKAR är inte lika gott längre!

Mår ni också konstant illa? Har ni ont i ryggen och molningar i magen?  

• Natan
    AlexandraViberg skrev 2012-10-16 16:50:37 följande:
    Tror det är tarmarna som sväller såhär tidigt, riktigt vanligt! Bebisen är fortfarande gömd där inne och inte tillräckligt stor för att det ska vara en riktigt bebis mage så att säga.
    Men att du har större mage ändå, är inte konstigt! :)
    Ja, det måste vara tarmarna eftersom bebisen är väl som en liten ärta nu Skrattande
  • Natan
    AlexandraViberg skrev 2012-10-16 16:57:23 följande:
    Min app säger som ett blåbär, men det är ju ungefär samma sak ;)
    Ja precis Cool
  • Natan

Jag har inte skrivit på ett tag men har följt tråden varje dag. Jag har extremt illamående från att jag vaknar tills att jag går och lägger mig. Jag önskar att jag kunde kräkas men jag kan inte det eftersom jag gjorde en GBP operation 2010. Jag äter tabletter som jag har fått utskrivet av min läkare för illamåendet men tycker tyvärr inte att dom hjälper. Svettas ni också på nätterna? Jag vaknar av att det är blöta fläckar i sängen för att jag svettas så mycket + att jag svullnar om händerna så min förlovningsring har jag tagit av mig i sömnen eftersom jag är så svullen. Jag är just nu sjukskriven pga illamående samt foglossning. Jag hade ingen aning om att man kunde få foglossning så tidigt i graviditeten. Någon mer som har det?

• Natan

Jag är 28 år och min blivande man är 36 år. Vi har varit tillsammans i snart 10 år och bor i en lägenhet i Stockholms innerstad. Vi kommer innan det här årets slut flytta till en större lägenhet samt gifta oss :) jag kommer vara mammaledig 1 år och min blivande man kommer va hemma så mycket han kan. Vi har inga barn sen tidigare men en liten hund som är vår prins och enligt han själv är han kung :) vi har en bil och min blivande man har körkort men inte jag. Jag klarar mig utan körkort så länge vi bor i city.

• Natan

Glömde skriva att jag jobbar på kontor som teamleader och min blivande man är säljande chaufför. Jag har börjat shoppa åt den lille för det finns sååå mycket fint :) jag har även köpt ett par svarta gravidbyxor från H

• Natan

Sanmal: jag har ont i nedre delen av ryggen och sen strålar det ner mot ena skinkan och benet. Hur är det för dig?

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~