Inlägg från: LitenOchSkeptisk |Visa alla inlägg
  • LitenOchSkeptisk

~* Juni Bebisar 2013 *~

Valborgs skrev 2012-10-10 07:01:29 följande:
    Ja, det är verkligen helt otroligt att det ens tar sig. Har ni sett dokumentären The great sperm race? Den gick på svt för något år sen och jag missade den tyvärr, blev så glad när jag hittade den på youtube.

Jag har redan fått tider hos BM, ringde för att fråga om babysim i bubbelpool och satte upp tider samtidigt :) Hälsosamtal 18 okt och inskrivning 19 nov. Bokat VUL på privat mottagning oxå, kunde koppla av på ett annat sätt senaste grav när jag sett hjärtat slå och sen blir det nupp i v 12-13 oxå. Lite skillnad från när jag väntade stora tjejen, då var det bara RUL omkring v 20
    Tack för tipset!! Måste genast in på youtube och kolla den :)
  • LitenOchSkeptisk

Jag väntar första barnet och är så galet nojjig över allt som kan gå fel! Tror det beror väldigt mycket på att jag för ett par år sedan fick veta att jag inte skulle kunna få barn på egen hand, utan att det skulle krävas mediciner och IVF-behandling för att ens ha en pyttechans. Jag och sambon "visste" ju därför att det inte skulle bli nåt på naturlig väg, så vi har kört på som vanligt, utan någon förhoppning om barn och med inställningen att vi skulle behöva dra igång ett helt maskineri när vi väl kände oss mogna för att starta hela den emotionella process det skulle innebära.

Jag har oregelbunden mens, så när mensen inte behagade dyka upp i början på september var jag inte förvånad. Sen när den dröjde lite väl länge tyckte sambon att jag kanske borde göra ett gravtest, bara för säkerhets skull..
    Förstå känslan när jag satt där och stirrade på det fina plusset! Det var alldeles overkligt, jag kunde inte annat än att sitta och skaka..

Vi gjorde det på naturlig väg, bara han och jag! Nu hoppas jag så innerligt att inget går fel..

• LitenOchSkeptisk

Vi är överens om att vi vill veta kön :) Det är lite konstigt, för jag har alltid trott att jag inte skulle vilja veta, utan bli glatt överraskad när det väl är dags.. Men nu kan jag knappt hålla mig tills jag får veta vad det är vi har därinne :)

Vi var på VUL igår och fick se ett litet hjärta slå.. Det var så himla skönt att se att allt är okej just nu åtminstone!

• LitenOchSkeptisk

Välkommen texas90! :)

Hur mår alla idag? Själv mår jag bra för första gången på väldigt länge, varken trött eller illamående. Och det firar jag genom att sitta framför datorn.. ;) Det blir nog en promenad med sambon idag när jag för en gångs skull orkar. Det gäller att passa på!

• LitenOchSkeptisk

Var ett tag sen jag var här och läste nu, hoppas alla mår bra! Har haft fullt upp med att flytta ihop med min karl och började på nytt jobb i måndags, så det är många omställningar nu. Jag fick dessutom internetförbud av både sambon och min mamma eftersom jag nojjade för mycket över allt och googlade allt som kunde gå fel med graviditeten Tungan ute

Än så länge verkar allt gå bra, symptomen har avtagit en del men de är fortfarande där så jag försöker att inte nojja så mycket över att de inte är lika kraftiga. Magen svullnade jämt förut så fort jag åt, men nu är den väldigt snäll och "normal" igen.. Tänk om jag kunde ha en barnmorska boende hos mig på heltid, redo med ett VUL så fort jag började bli knäpp! Glad

Grattis till alla nytillkomna i gruppen!

• LitenOchSkeptisk

kluckis: Hahaha, det låter som jag :) Äcklas av ungefär allting, jag kan t.o.m. bli illamående av att min sambo kramar eller pussar på mig, jag är så galet känslig för beröring just nu! Måste testa om potatismos går ner, det kändes som att det va nåt som skulle funka..

• LitenOchSkeptisk

Vad konstigt att ni blir nekade? Jag bokade tid hos gynekolog av andra anledningar, men när jag väl var där så frågade han bara spontant om jag ville göra ett VUL för att kunna bli lite mer säker på vilken vecka jag var i. Inga problem alls..

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~