Inlägg från: Emmie T |Visa alla inlägg
  • Emmie T

~* Juni Bebisar 2013 *~

Hej tjejer!

Jag har varit väldigt tveksam om jag vågar hoppa in i någon BF-tråd än, men går in i vecka 6 idag (5+0) så vad sjutton... Får jag hänga med er här?

Detta var vårt andra syskonförsök (första slutade i tidigt MF) och vi har en liten kille på 3,5 sedan tidigare. Är så galet rädd för att även detta ska sluta i missfall men försöker verkligen njuta litegrann i alla fall.

Tycker mig känna av denna graviditet mycket mer än den förra. Tröttare än tröttast, svagt illamående, konstant kissnödig men kanske framför allt har jag plötsligt drabbats av humörsvängningar version värre än värst! Skäms

♥ En prins 20090122 ♥ En ärta BF 20130616 ♥
  • Emmie T

Osäker på om jag skrivit i den här tråden tidigare men står iaf med på BF-listan.

Väntar andra barnet med BF 16/6-13. Fick ett tidigt MF precis innan denna graviditet och haft rätt svårt att slappna av och njuta av den här nya graviditeten. Men, idag var jag och gjorde ett VUL och fick se en liten ärta med ett hjärta som tickade. LYCKA!

Nu ska jag bara försöka ta till mig det här och kanske slappna av lite också...

• Emmie T
    mysmamman2 skrev 2012-10-23 20:40:58 följande:
    Är det någon fler som har ett jävulskt jävla (ursäkta) humör??? ;-( usch är så irriterad på min sambo och dotter ... Upp å ner helatiden, får kämpa för att betee mig normalt, vad tusan händer ??? Oxå får ja så dåligt samvete å ber om ursäkt till sambo å pussar honom massor....

Jag är också på så sjukt dåligt humör... Kan inte alls minnas att jag var såhär grinig och upp och ner när jag väntade sonen. :/ Skäms över mig själv vissa stunder för jag inser ju att jag är riktigt pinsam...
  • Emmie T

Sagolina: jag är i v 12 nu, och senaste veckan har varit värre än värst tycker jag. Är väldigt illamående och som sagt, har inte märkt av någon lindring alls. :/ Brösten ömmande och växtvärk i livmodern. Urk! Längtar som en tok efter att det ska lugna sig så att man får en chans att glädjas lite åt graviditeten...

Ni andra med illamående, har det börja vända för er?

• Emmie T

Jag kan inte heller låta bli att förundras över att man uppenbarligen kan gå gravid i 9 månader utan att märka...! Jag såg visserligen helt ogravid ut och hade knappt mage alls förrän efter v 20 med förra barnet, men tröttheten, illamåendet och så småningom otympligheten som höggravid var liksom rätt svårt att missa...

• Emmie T
    Valborgs skrev 2012-11-30 15:32:38 följande:
    Ni som redan känt sparkar, var har ni känt det? Inbillar mig att jag känner fladder ca 5cm under naveln, men är livmodern ens så högt i vecka 12? Är säkert bara gaser i magen som lurar mig.. :)
    Jag har tyckt flera gånger att jag kunnat ana något litet som rör sig precis alldeles över blygdbenet de senaste dagarna, men har avfärdat det hela som inbillning. Men kanske?
  • Emmie T

Igår var det vår tur att göra KUB-ultraljudet, och det gick verkligen över förväntan måste jag säga... Vi fick en riskbedömning på 1:16400, flera fina bilder och en filmsnutt (finns att se i mitt videogalleri om någon är nyfiken och vill se). Helt plötsligt känns allt illamående och kräkande SÅ mycket mer värt det!

Går in i vecka 14 i morgon (13+0) och mår fortfarande helt galet illa. Tar Lergigan va 3:e timme för att inte spåra ur helt, men trots medicin mår jag ändå fruktansvärt illa. Tycker ändå att jag mår lite, liiite bättre nu än för två veckor sedan, så kanske det har börjat vända lite trots allt... Hoppas!

Ni andra som mår illa fortfarande, tar ni något mot det? Hur ofta?

• Emmie T

Jag blir 31 i sommar när bebisen (andra barnet) kommer. Har en liten kille som fyller 4 nästa vecka. :)

• Emmie T

Vi har varit helt inställda på Bugaboo Cameleon till bebis. Hade en till sonen innan han blev för stor för den och vi köpte en Urban Jungle istället (inte nöjd med sistnämnda, men ett måste då vår son är lång för sin ålder).

Förra veckan var vi in på Babyproffsen och av en slump fick jag syn på Emmaljungas nya chassi Duo S, en rejäl vagn med två stora svängbara hjul fram (större än ex Nitro och Ozone). Provkörde en sväng i butiken och blev såklart helt såld! Vagnen är såklart väldigt mycket större än buggan, men riktigt smidig ändå och med många bra funktioner. Extra plus att barnet sitter rymligt länge och sittdelen är vändbar, de flesta lite rymliga sittvagnar är ju alltid vända framåt... Nu har jag beslutsångest! ;)

• Emmie T

Vi har namnet klart om det är en flicka, till pojke är vi inte helt överens men har några olika förslag.

Jag la upp alla våra bilder + film från KUB på in-gender.com (där man kan få hjälp att gissa kön med den sk könsbubbsteorin), och av de 8-9 som svarade så trodde alla på flicka. :) RUL på torsdag, ska bli galet spännande!

• Emmie T

BabyLei: oooh grattis! Jag har gått och drömt om just en sån säng sedan vår son föddes för 4 år sedan! Den är SÅ himla fin! Praktiskt att den kan växa med barnet också, användbar länge. :)

• Emmie T

Kickilina: vi sitter i exakt samma sits! RUL i morgon och 4-åriga sonen är hemma och har scharlakansfeber! Vägrar dock boka om tiden för nu tror jag snart att jag avlider av nyfikenhet. Mormor har erbjudit sig att vakta sonen så att mannen får följa med, så det ser ut att ordna sig till slut ändå. Men det är ju maximal otur att barnen ska bli sjuka just exakt lagom till RUL...

• Emmie T

Vi ska beställa vagn (Bugaboo C), babyskydd + tillbehör från Holland. Det blir, inklusive frakt, lite drygt 4000 kr billigare än om vi hade köpt samma prylar i Sverige...

• Emmie T

Vi har tänkt döpa vår tjej i augusti någon gång. Sonen är döpt, vi föräldrar är döpta och gifta i kyrkan, syskon och kusiner mfl är också döpta. Jag är inte aktivt troende men vill föra traditionen vidare till mina barn. Lägger ingen som helst värdering i hur andra gör med sina barn, men för oss känns det viktigt och meningsfullt.

♥ En prins 20090122 ♥ Lillasyster BF 20130619 ♥
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~