~* Juni Bebisar 2013 *~
Vi kommer också göra KUB, jag är 35. Det är vårt andra barn, har en son på 5 år sedan tidigare.
Vi kommer också göra KUB, jag är 35. Det är vårt andra barn, har en son på 5 år sedan tidigare.
Jag blir så avundsjuk på er som fått göra vul, enl min BM har de som policy att inte lyssna efter hjärtljud förrän efter v12. Och frågade om jag ville skjuta fram inskrivningen.. Herregud då kan jag lika gärna vänta på UL som görs till Kub.. :(
Det är en privat mottagning jag går till, man tycker kanske att hon vore intresserad av en extra slant då? :) Jag får ge mig till tåls.. UL för kub är den 23/11.
Alexandra, min BM erbjuder inte heller vul, även om hon har en maskin. Har haft tidigare iaf. På min inskrivning i måndags var jag väldigt orolig för missfall eftersom jag under dagen börjat få brunaktig flytning. Hon lyckades iaf hitta hjärtljud med doppler, jag var då bara i 10+5.
Det lugnade mig otroligt mycket. Nu har vi valt att göra KUB, (jag är "gammal" och får det gratis) så jag väntar på UL på fredag i nästa vecka.
Jag vill inte gärna att förlossningstiden halveras, eftersom första tog två timmar totalt. Vattenavgång och värkar halv fyra på morgonen och han är sen född halv sex, en halvtimme efter vi kom in till förlossningen :)

Jag ser att ni börjat prata vagnar här inne, är det någon som är familjär med ex Turran Silver eller Bebetto Retro?
Jag har grön/blå ögon med endast gröna eller blå anlag bakom mig. Min sambos ögon är bruna, men bär även på ett blått anlag från sin mamma.
Vår son som idag är fem år har en härlig blandning av färger. De var blå fram till han var 2,5 ungefär och har förändrats mycket genom åren.. De är lite gröna, lite bruna.. Får se var det slutar! :)
Alexandra, det är jätteroligt att se hur det förändras :)
Inte heller hårfärgen är "safe" när det gäller arvsanlagen. Sambons svarta hår har än så länge inte "färgat" av sig på sonen, han är blond som jag!
Vi får se hur det ändrar sig när han växer upp. :)
Ägg är ju världens bästa livsmedel! :)
Sonaten, jag hade det så tidigare, kanske någon må ad sen. Vaknade 04.30 VARJE morgon! Men nu sover jag bättre igen :) Hoppas det vänder!
Sömntutan, jag var täppt i näsan och beroende av nässpray hela livet, fram till vår son föddes 2007! Efter det släppte det helt magiskt. Jag tror att jag använt nässpray fem gången sen dess! :)
Det finns kanske hopp?
Ni som är/har varit sjukskrivna, har BM eller VC hjälpt er med detta?
Jag vill också börja shoppa till bebisen! Till vår son hade jag både handlat och fått mycket innan han föddes, sen kom han i v.31 och jag hade inte ett enda plagg som passade! Mormor och moster fick springa på stan för att handla det nödvändigaste :)
Mysmamman, till sommaren hade jag inte mycket kläder till sonen, ljusa bodies och byxor, och koftor, tunnare jackor. Blev det kyligt bonade jag i vagnen istället. :)
Och tunna mössor/slokhattar är bra att ha :)
Acantha, nej det går inte att planera i detalj. Vi skrattade gott när vi provade en overall på honom, den var i stl 56 och såg ut som en peppar till honom som var 41cm :)
Em77, jag är också 35! Blir 36 till hösten. :) Vårt första barn är 5. Och vi väntar tvåan nu i juni.
Jag fick känningar av foglossning och ischias förra veckan och idag fick jag låna ett bälte av en sjukgymnast jag jobbar med. Ett enkelt stretchigt bälte med kardborrband.
Det har känts mycket lättare under dagen och nu ikväll ömmar det inte alls som innan. Win!
Att köpa bältet kostade 300kr så det tänker jag göra imorgon! :)