Inlägg från: fivestepsback |Visa alla inlägg
  • fivestepsback

~* Juni Bebisar 2013 *~

Hej! Jag hoppar in här jag med. Är 24 år och plussade i torsdags, BF 18 juni. Har en dotter som är född 110617, så juni blir en dyr månad i framtiden om allt går vägen! :D Symptom än så länge: trötthet, humörsvängningar, stickningar i livmoder/rygg, och dessutom upptäckte jag idag att choklad smakar SKIT. Inte okej, hahaha! Mådde inte illa under min förra graviditet och håller alla tummar och tår för att jag ska slippa göra det denna gång också.

• fivestepsback

Hej allihop! Jag har ingen erfarenhet av ks så ska inte lägga mig i den diskussionen, förra gången födde jag vaginalt och det gick väl skapligt, tänkte försöka undvika epidural denna gång bara.. :)

Tänkte också berätta att jag informerade min (manliga) chef idag och han blev jätteglad för vår skull. Känns otroligt skönt :) har ni berättat än? Varför/varför inte? Jag berättade för att jag jobbar på en stressig restaurang och OM något skulle hända, så vill jag kunna åka från jobbet utan att behöva förklara mig då :)

• fivestepsback

Senaste grav mådde jag illa under en fjuttig vecka, ut kom en tjej. Nu mår jag illa till och från dagligen och har tappat matlust, undra om min kropp reagerar tvärt om, i så fall är det en liten pojk där inne :)

• fivestepsback

Hej allihop! Nu sitter jag här på jobbet och försöker få i mig lite mat, ska jobba till 06.. Vet inte vad som är värst just nu, illamåendet eller tröttheten. Kombinationen är ju inte trevlig iaf.. :/ hoppas att ni andra sover nu, och får sova gott resten av natten :)

• fivestepsback

Är det bara jag och min man som berättar om vår grav "tidigt"? Är i v 8 och bådas familjer + närmsta vännerna vet. Nu i nov har jag p-fest och då går det ju inte dölja att jag inte dricker så då kommer jag berätta för mina arbetskamrater också.

• fivestepsback

Själv är jag i 9+2 och mår mer och mer illa. Upprepar för mig själv "det är bra att må illa, det är bra att må illa". Men det gör det ändå inte lättare.. Mannen är på väg hem med pizza, och bara tanken på det får mig att vilja spy..så får se hur det går :P Inskrivningssamtal om 2 veckor, hoppas verkligen att jag får höra hjärtljud då! UL har jag 12/12, så det är ju ett tag kvar..

• fivestepsback

Valborgs: har också sovit dåligt inatt. Ska på inskrivningssamtal idag, vet inte riktigt varför jag är nervös. Kanske för att jag så himla gärna vill få höra hjärtljud idag, är ju ändå i 11+1 idag så det borde ju höras...

• fivestepsback
    Valborgs skrev 2012-11-29 07:00:55 följande:
    Här brukar de inte lyssna efter hjärtljud förrän efter RUL.
    Inskrivningen är mest att prata och skriva ner saker, ta lite blodprov och vikt här, men kanske annorlunda hos er? :) hoppas det går bra iaf..
    Okej! Senast jag var på inskrivningssamtal så använde BM doppler för att höra hjärtljuden, då var jag runt 10+3 nånting och då hördes hjärtljuden lite brusigt i bakgrunden liksom, supermysigt. Som sagt, vill verkligen höra det idag också! Sen tas också blodprov, vikt och så blir det lite allmänt prat. Jag går på en privat klinik i Norrköping och dom är verkligen toppen!
  • fivestepsback
    mytol skrev 2012-11-29 08:25:18 följande:

Hihi, jag sitter på den privata kliniken nu . Vem har d, Maggan eller Ing-marie? Jag har Maggan. Jag frågade henne på inskrivningen när man kunde få lyssna på hjärtljuden å hon sa att de börjar vi ju med i v. 25 men att darja, ul bm kan sätta på ljudet på ul så att man hör dom då.
    Jag har Ing-Marie. Okej, då kanske dom gör olika :P Ska du göra UL där? När? Jag ska den 12/12.
  • fivestepsback

Jag och min man gifte oss i nov -11, har nyss firat vår första årsdag med middag på tu man hand. Kändes superlyxigt och alldeles lagom :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~