Inlägg från: Libra89 |Visa alla inlägg
  • Libra89

~* Juni Bebisar 2013 *~

Hej, har läst här ett par veckor men nu chansar jag och hoppar in här. Är i v 7+3 idag och var på vul för att kontrollera att det växt som det ska. Allt såg bra ut och hjärtat pickade på så jag känner mig lite mer hoppfull nu. Har haft tre missfall/ma på ett år och är nu på fjärde graviditeten. Därför har jag inte velat gå med i nån gravidtråd. Men nu satsar vi här :) Ska ringa mvc imorn.

• Libra89

Åhh var på UL idag och fick se lilla bebisen hoppa runt där inne, man blir så rörd! Allt såg fint ut och blev daterad till 11+0 så blev framflyttad 4 dagar, alltid bra :) Underbart att få se, nu är det RUL 29 januari som nästa titt är om allt går som det ska :) Ska få komma o höra hjärtat i v 16 hos bm också eftersom jag haft flera mf/ma sen innan. Känns bra men vill nog investera i en doppler, hur tidigt kan man använda en sån?? Måste fråga är det i v. 12+0 eller 12+6 missfallrisken minskar rejält? Fattar inte det där riktigt...?

• Libra89

Blä är förkyld! Dunderförkyld...och bara otrivin comp hemma. Som man inte får ta! Typiskt, så nu kan jag inte sova pga av nästäppan och rinnsnuvan... Idag berättade vi för min mormor o morfar och moster, skönt att få ur sig den hemlighet man burit på länge nu :) v 12+4 idag.

• Libra89

Ja det där med mat är konstigt, för ett par veckor sen ville jag så gärna äta falukorv i ugn- jag hatade falukorv förut sen jag var liten! Men nu var det supergott, annars är jag sugen på nyttigt samtidigt som jag vill ha en köttbit, pommes och bea haha. Konstigt är det :)

• Libra89
    Friiidaaay skrev 2012-12-20 08:27:48 följande:
    Tjejer, när går man in i andra trimestern? Är det från vecka 13 (12+0) eller i vecka 14 (13+0) ? :)

Såg i nån annan tråd i nåt forum att det typ var 13+2 för att det då var antalet dagar man utgick från, men jag vet inte. Det kändes logiskt, 280/3.
  • Libra89

Alexandra: Du skrev i bildtråden om kroppsbehåring, kan ju säga att jag också blivit luden på magen. Just vid naveln är det mörkare med annars ljust( än så länge). Sjukt vad kroppen förändras, undrar varför man ska bli hårigare bara ;)

• Libra89

Hej allihopa! Känns som en grym start på det nya året, jag var ute och gick en promenad och tränade lite hemövningar och hade energi för första gången sen v 6 typ! Härligt :) Jag promenade flitigt innan men under denna gravidkoma med illamående har det endast varit två ggr i veckan när jag och mamma går tillsammans...men nu är jag på banan igen känns det som!

• Libra89

Förresten, min mage har pluppat ut helt plötsligt för ett par dar sen. Nu ser man att det är en gravidmage och känns inte bara som fläsket svällt ;) V 14+5 idag, läste på familjelivs gravidkalender och i v 16 är fostret 16 cm, det kan väl inte stämma???

• Libra89

Tror jag kände nåt imorse, det var som ett sug långt ner i magen! Två gånger med lite mellanrum medan jag låg i sängen. Hoppas det är lilla bebisen :) Går in i v. 16 imorgon, tycker det gå rätt snabbt nu :)

• Libra89

Oj vad det skrivs flitigt här! :) Vi har mest funderat på Brio Happy, gillar utseendet och vi har en kombi så plats finns det...plus att vi förmodligen kommer ha lite kompakt living då vi ska bygga hus och bo på plats-med den vagnen kan man väl köpa sittdelen separat sen? Vill ha så lite onödigt dom möjligt att förvara :) Någon annan som sover dåligt förresten??? Jag sover helt kasst, har börjat få mörka ringar under ögonen, det är som om jag ligger och halvsover så jag vaknar av minsta lilla. Ibland kommer jag på mej själv med att ligga och stirra bara-då har jag inte sovit alls på ett tag. Men jag tänker mycket på hur det ska bli med bebis sådet är väl lite oro....

• Libra89
    Mjj83l skrev 2013-01-07 19:47:38 följande:
    Kan man äta "för mycket" ägg?!?!? Fik höra det idag, jag äter mkt ägg i vanliga fall och har fortsatt med det. Idag fick jag kommentaren -"hoppas du inte äter lika mkt ägg nu!" Äter äggröra till frukost varje dag, och gärna en omgång till på em. Allt mellan 2-6 ägg om dan typ.

Vad jag läst kan man äta normalt med ägg, alltså som du. Det finns en massa nyttigt i och är det perfekta födoämnet tydligen :) Kolesterolet ska inte vara så högt att det påverkar om man inte äter onormala mängder. Dock vet jag inte om det är annorlunda som gravid....Jag har ätit fyra ägg idag totalt iaf :)
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~