Inlägg från: sarabengtsson |Visa alla inlägg
  • sarabengtsson

~* Juni Bebisar 2013 *~

Hej! Har hängt här ett bra tag nu men bara läst. Väntar nummer två via isci. Ska ha den 3 juni Såg ett hjärta slå i vecka 7 och var på kub där allt såg fint ut. Ska på rul den 3 januari och längtar ihjäl mig, hoppas även då få veta vad det är...

¤¤Amor vincit omnia et nos cedamus amori¤¤
  • sarabengtsson

8.15 om jag minns rätt. Du då?

Caroliin skrev 2012-12-21 20:19:08 följande:
    Sarabengtsson : va kul vi har rul samma dag :) vilken tid? :)

• sarabengtsson

Längtar som en tok efter sparkar, känner oxå bara lite fladder. Snart dax för rul, ska bli så kul och se vad det är för pyre. Köpte lite kläder på polarn idag

• sarabengtsson

Alexandra- vi berättade redan i vecka 8 då vi varit på vul. Bär på.provrörsbarn nr två. Förstod att ni kämpat med tvåan oxå...

• sarabengtsson

Alexandra- vi berättade redan i vecka 8 då vi varit på vul. Bär på.provrörsbarn nr två. Förstod att ni kämpat med tvåan oxå...

• sarabengtsson

Alexandra- Malte tog ca 5 år innan han kom. Det var sådana köer på den tiden. Vid 4 utplocket fick de ut 21 ägg varpå 12 blev befruktade. Vi startade på nytt i januari 2012 och kroppen ballade ur totalt! Hade menscykler på 50-60 dagar. Misslyckades vid årens försök men lyckades på östens Malte och pyret är alltså befruktade på samma dag men insatta med ca 5 års mellanrum. Caroline- längtar av bara den här oxå, tänk att det bara är en vecka kvar! Var ska du göra ditt?

• sarabengtsson

Vad bidde det för vagn?

Mj1983 skrev 2012-12-27 18:13:21 följande:
    Tjohej! Fyndat barnvagn o knoppa vagga på blocket på väg hem till oss. Ska provköra vagnen lite innan den ställs undan hos mina föräldrar så länge ...

• sarabengtsson

Spännande, vill oxå köpa vagn har också tittat på emmaljunga duo edge

• sarabengtsson

Jag har känt fladdrade i magen ett tag nu men ikväll fick även maken en puff! Lycka! Sonen var inte lika uthållig så fick inte känna...men han lär nog bli puffad på tids nog.

• sarabengtsson

Här är det dax för ul den 3:e och jag vill definitivt veta vem som bor i magen, klarar inte vänta. Var iväg igår men mamma och pappa för att kolla vagnar och vi blev lite klokare tor vi Just nu ligger emmaljunga nitro bra till, problemet blir när vi åker till vår sommarhus där hela uppfarten är grusad men jag tror det löser sig. Blir de en tuff vinter nästa år får man väl köpa ett chassi med 4 hjul

• sarabengtsson

Sök på en grupp på Facebook som heter barnvagnar, där finns alla tips man någonsin kan få. En del har haft upp till 14 vagnar på ett år...

• sarabengtsson

Hej

Då var vi hemma igen efter en tripp till Alingsås och rul =)
    Allt såg fint ut och troligtvis väntar vi en tös =) Precis vad min känsla sa...

Så fantastiskt att få se detta lilla underverk så jag fortsätter nog böla resen av dagen =)   

Imorgon ska vi åka och titta på en beg. vagn (500kr) för vi kommer troligtvis behöva två, en på landet och en hemma. Den på landet blir (om den imorgon är ok) en Emmaljunga city cross -06 och den här hemma blir nog en Emmaljunga Nitro =)

Nä nu ska jag kolla i en låda med undanlagda kläder från min systerdotter =)

KRAM PÅ ER!       

• sarabengtsson

Herregud åkte en sväng till allum (shoppingcentrum) handlade på pop, kapp Ahl oh Åhléns, flickkläder Loggar in och det är skrivet 56 nya kommentarer jisses vad ni legat i...

• sarabengtsson

Ska iväg och kolla på beg. Vagn idag. En city cross 06. Den kommer vi ha på vårt land medans jag vill ha en nitro här hemma.

• sarabengtsson
    Baby Lei skrev 2013-01-05 13:21:49 följande:
    Oj vad jobbigt! Om du har ont tycker jag absolut att du ska åka in och kolla upp det.

Tycker oxå du ska kolla upp om det inte släpper!
  • sarabengtsson

Vad det gäller mig och hur jag ska föda vet jag varken ut eller in... Min bm tror att jag blir beviljad snitt men jag vet inte om jag vill. Sprack till max inklusive ringmuskel som rök, har problem än idag. Behöver nog träffa min bm tidigare än 18 februari för att få prata.

• sarabengtsson

Nä jag har tack å lov inte läckage, men kan än idag inte krysta ordentligt och det behövs ju många ggr Som sagt tror jag att jag ska beställa en ny tidigare tid hos bm, med sonen gick jag kontinuerligt från vecka 14 och nu med nya rön träffas man inte förrän vecka 25...

Kickilina skrev 2013-01-05 16:27:59 följande:
    Låter ju som snitt för din del...om du fortfarande har problem...är det i form av läckage? (Du behöver inte svara om du inte vill såklart) Läkarna brukar föredra att kvinnan föder med snitt och hon tidigare haft en sphinkter grad 4 med restsymtom såsom tarmläckage mm. I Göteborg behöver man gå igenom aurorasamtal för att beviljas snitt om det är pga psykologiska själ och första gången. Caroliin: Hoppas att magvärken snart lugnar ner sig. Barnet ligger ju välpaketerad därinne, men får sig livmodern en stöt så kan den ju värka på ett tag... Jag är så glad att Göteborg nu ändrat reglerna så att man blir igångsatt i v 42+0 om man vill istället för 43+0. Tycker det är sjukt att det tidigare varit olika i landet. Om jag bott ex. i Stockholm var det 42+0 och här 43+0. Visst ökar riskerna markant att en igångsättning avslutas instrumentellt (sugklocka, snitt, tång...) men samtidigt känns det hemskt med de mammor som kommer in i 43+0 med en död bebis i magen, om hon bott i Stockholm hade bebisen redan varit ute...Men nu är det ju ändring även här! Hurra!

• sarabengtsson

Jag hoppar oxå tråden, hinner inte med. Håller mig till den i fb istället stannar oxå kvar i bildtråden.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~