Inlägg från: Mj1983 |Visa alla inlägg
  • Mj1983

~* Juni Bebisar 2013 *~

mrshope skrev 2012-11-13 13:30:37 följande:
    Jo dem är ju rätt fina. En debatt som förs här i England är Bugaboo vs iCandy (www.icandyuk.com/) . Ska tydligen vara väldigt lik Bugaboo men lite snällare mot plånboken. Finns den i Sverige?

Mitt problem kommer nog att få maken att fatta att man måste ha en bra barnvagn. Han skulle nog helst vilja köpa second hand, han är sån. Det spelar ingen roll hur mycket pengar vi har på kontot, han är mot konsumption...förutom när det gäller tekniska grejer, nya datorer och mobiltelefoner har vi högar av.  

Så en begangnad barnvagn är dålig enligt dig? Det va det dummaste jag läst på länge....

Vi hade totalt 4 olika vagnar med första barnet.

När dom är små och använder liggdelen tyckte jag brio happy va absolut bäst. Sjukt skön att köra både i stan och i terräng.

När dom blir större tycker jag urban jungel va bäst. Absolut sämst va emmaljunga scooter.

Vi kommer att köpa en happy igen. Begangnad!!
  • Mj1983

S

AlexandraViberg skrev 2012-11-13 17:38:28 följande:
    Mj: blir nog en happy här med! Ska köpa adaptern så man kan sätta fast bilstol på också! :)

Kommer inte ihåg från vilket år min happy hade, men man kunde ta av hela tyget från både ligg o sittdel o tvätta enkelt! Hade en ljusrosa så det var tacksamt
  • Mj1983

Jag har blivit erbjuden tidiga ultraljud. Absolut inga problem att få, och många platser att göra det på.

Märkligt att det kan skilja så? Det som skiljer i min närhet är priserna.

• Mj1983
    kluckis skrev 2012-11-18 10:08:38 följande:
    Är det vanligt att urinen är mer grumlig och mörkare nu när man är gravid?

Tycker jag dricker mkt men endå är urinen inte så ljus som den brukar vara :S 

Se upp så du inte har urinvägsinfektion!

Jag åker på det jätte lätt, sist blev jag inte tagen på allvar så jag fick njurbäckeninfektion.

Kolla upp det! antibiotika sen är man bra igen om man upptäcker det i tid.
  • Mj1983

Kikar in här igen...

Inte nog med att dras med illamåendet från helvetet, utan fick än en gång problem med min mage och har nu fått diagnosen ulcerös kolit någon mer som har sjukdomen?

Klart skönt med en diagnos som förklarar mina problem o nu ska jag få hjälp. Men tufft att få besked om att man har en kronisk sjukdom

• Mj1983
    regnskogen skrev 2012-11-25 23:13:06 följande:
    Vad innebär den sjukdomen? Är den farlig på något sätt för dig eller bebisen? 

Förstår att det måste vara tufft... KRAM!

Kronisk inflammation i tarmen, går inte att bota med kan lindras med medicin. Ska följas upp av läkare alltid då det kan leda till cancer. Jag har varit sjuk sen i mars, har gått igenom alla möjliga undersökningar men först nu i fredags fick jag diagnosen.

Jag har kraftiga smärtor i magen, tryckande känsla, extrem trötthet, yrsel, och allmänt påverkad. Nu sen 3 veckor tillbaka blödningar.

Det enda jag vet nu är att jag ska stå på medicin hela graviditeten. Ska till bm imorn som jag hoppas kan berätta mer om hur det påverkar graviditeten.

Total käftsmäll
  • Mj1983

Grattis till alla med fina ultraljudsresultat

Vi gjorde ett ul i v 8+0. Ett vanligt ul, inte vul då jag HATAR såna undersökningar... Nån mer me sån skräck??

Idag är vi i v 11, 10+1. Var på inskrivning igår. Blir lite speciellt denna graviditeten pga min nyfunna sjukdom.

Med extremt illamående visar vågen ändå +4,5kg. Precis som med dottern :-P

Tur jag vet att det e så jag funkar o att det försvinner sen

Magen går inte att dölja o bm kände på den, och det är livmodern inte bara svullna tarmar. Så visst kan man få mage tidigt

Började prata om förlossning o ammning då blev det så på riktigt!!! Shit det kommer en bebis o man ska gå igenom en förlossning igen. Skräckblandad förtjusning!!!!!

• Mj1983

Jag lyckades ta mig undan alla sitser utan gyn tills jag blev gravid. Då var jag tvungen att göra mitt första cellprov

Hoppas oxå att klara mig nu tills förlossningen. Då skrev jag min rädsla i förlossningsplanen och önskade lakan över benen hela tiden. Och dom löste det jättebra för mig

• Mj1983

Jag e tokig i allt surt.

Är jätte känslig mot minsta lilla sura i vanliga fall!! Galet! O fisk avskyr jag, men NU är det sååå gott! Med massor av citron på

Så va jag inte alls m första barnet!

• Mj1983
    LindaMJ skrev 2012-11-28 16:51:14 följande:
    Är de någon som gått upp i vikt än? jag vart chockad när jag ställde mg på vågen och såg att jag gått upp 3kg redan, äter normalt och tränar regelbundet, går in i v13 på fredag, är smal förövrigt 168cm lång oh väger 57kg i vanliga fall och nu har jag för första gången i mitt liv passerat 60kg .ser ju endel som inte går upp något förens v17 typ

Du ligger i lä.

Jag har gått upp 4,5kg är i v 11. Spytt och varit sjukskriven pga illamåendet, inflammation i tarmen o ändå går jag upp...

I "vanliga fall" kan jag äta vad som helst, går inte upp ett gram.

Men så här var det med första barnet oxå! O jag vet ju nu att jag kan gå ner dom kilona igen enkelt efter förlossningen. Gick upp 18 kg då.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~