Inlägg från: Rufsi 406 |Visa alla inlägg
  • Rufsi 406

~* Juni Bebisar 2013 *~

Hej! Har hängt i kulisserna bra länge, men nu börjar jag känna mig redo att träda ut i ljuset! Plussade äntligen 26/9 efter 1,5 års försökande och är beräknad till 5 juni. Är alltså i v 14 (13+2) idag och har precis berättat för de närmaste kollegorna. Berättade för familjen på fars dag så det vart perfekt tajming! Det värsta illamåendet börjar tack och lov ge med sig! Det brjade precis kring plusset och eskalerade för varje vecka. Är dock fortfarande lite kräsen med maten och sjukt trött fortfarande. Appropå halkan ute så har jag märkt att det gör sjuukt ont i ligamenten när man halkar till och spänner sig. Inte skönt. Och precis som ni säger så är man livrädd för att halka omkull.

• Rufsi 406

Kan tyvärr inte göra något åt bristen på styckeindelning från den här datorn :/

• Rufsi 406

Härligt med giftermål, vi gifte oss i september efter 11 år tillsammans. Fick graviditeten på köpet kan man säga för vi kämpade ett tag så det känns verkligen som att det var ödet att vi skulle gifta oss för att få det där efterlängtade plusset! 

Min man drömde en natt vår föddes, också en tjej, men hon kom flera veckor för tidigt. Vi skulle väga henne på en vanlig personvåg och den visade allt mellan 300 g och 12 kg.  

• Rufsi 406

Berättade för pappa och syskon på fars dag. Sa bara att vi hade en present åt honom men att den inte var klar förrän i juni! Det funkar ju även på julafton. v 15 imorgon onsdag och jag trodde att jag skulle slippa kräkas nu då jag inte gjort det på ett tag, men så stressade jag lite för mycket i morse och då gick det åt skogen. Har fickorna fulla med hundbajspåsar för det kommer ibland på olägliga platser som mitt på stan när jag går från tåget till jobbet och då är de himla bra att ha. Hade cravings efter cheeseburgare ett tag men det har gått över. Har väl lite lakrits- och citruscravings annars tror jag. Har också känt av foglossning de senaste veckorna. Trodde inte man kunde få det så tidigt, men så är det tydligen. Känns av i ländryggen när jag rört på mig lite för mycket.

• Rufsi 406

Vi fick rul-tid redan 19 dec och är precis på dagen i v 17 då så det verkar ju vara väldigt tidigt. Men kul ändå att det är så snart!

• Rufsi 406
    AlexandraViberg skrev 2012-12-10 22:55:14 följande:
    Alltså mitt underliv vibrerar då och då ikväll? Why? :S

Så där har jag haft några gånger precis ovanför blygdbenet. Mest på höger sida men någon gång på vänster sida också. Det känns ungefär som nervryckningar.
  • Rufsi 406

Nu har vi varit på RUL och sett vår lilla skrutt! Vilken obeskrivlig känsla det var! Blev dock framflyttade en vecka så vi är inte lika långt gångna som vi trodde men allt såg bra ut och det är huvudsaken.

• Rufsi 406

I helgen fick jag tre backar/säckar med kläder i de minsta storlekarna. Det var nästan bara blå och gröna kläder men även lite neutralt så oavsett vad det blir kommer bäbisen nog få ha de kläderna. Just nu känns det som att jag är öppen för att inte vara så könsbunden vad det gälller kläder! Kommer såklart köpa mer flickigt om det blir en tjej men ändå använda de här. Fick även skötväska, två bärselar (babybjörn) och en leandervagga med lakan och täcken så vi kommer inte behöva köpa nästan något första månaderna! Känns bra och ha sådana kontakter!

• Rufsi 406
    Madelen21 skrev 2013-01-02 12:48:54 följande:
    är d någon mer än jag som har känt att det pickar i magen?som en liten fågel som pickar?Jag kände idag ganska långt ner.. läst att man kan känna så när bäbisen har hicka :) 

Jag började känna ett väldigt svagt fladder i v 15 och har känt mer och mer nu (v 18). I slutet av förra veckan kände jag som en fisk sprattlade i magen och sedan förra veckan har jag också känt som ett pickande så jag tror på hicka! Var på RUL ganska tidigt (den 19/12) och BM sa då att bebisen ligger på höger sida och moderkakan på vänster sida i bakkant och det är mest på högra sidan jag känner rörelserna. Ang att bli flyttat så är jag också lite skeptiskt. Åt pergo och gjorde ett VUL och hade då en äggblåsa på 20 mm på dag 11. Fick tydliga symptom på dag 14 så det måste ha släppt då eller dagen efter. Plussade där jag tror att bim var, dvs ca 14 dagar efter förmodad äl. Men blev ändå tillbakaflyttade en vecka. Var alltså enligt BM i v 16 när vi trodde v 17. Om det skulle vara så plussade vi en vecka innan bim och då skulle ägget knappt hunnit fästa så det går inte riktigt ihop.
  • Rufsi 406

Idag åt jag glass på jobbet och jösses så arg lillskrutt blev och sen fick den nog hicka tror jag. Har ju kämt rörseler ett par veckor och nu var det verkligen en bekräftelse att den lever runt där imne för fullt!

• Rufsi 406

Foglossning har jag inte känt av än så länge, men därmemot illamående, har bra och sämre dagar. Tyckte att det blev bättre i v 14-15 men sen kom det tillbaka igen. Som igår gick jag upp och åt frukost och somnade om i soffan. Vaknade upp och kände hur hela magen vred sig. Kände mig riktigt bakis med yrsel oxå. Förra onsdagen och mådde jag skitilla hela dagen och kunde inte äta något alls för det kom bara upp och jag har haft flera sådana dagar. Undrar när det ska ge med sig!?

• Rufsi 406

Igår kväll var det cirkus i magen. Skulle försöka somna men det sprattlades hej vilt. Tillslut fick jag väcka maken så att han fick känna på utsidan för första gången. Då blev den ännu vildare och jag ryckte till i hela kroppen varje gång för det var så kraftiga stötar.

• Rufsi 406

Usch vad orolig jag blir nu när jag läser om nässpray såhär i förkylningstider. Har använt Nasin någon vecka nu :O Känns som ett måste om man ska kunna sova på natten för jag vaknar och är helt täppt. Nu börjar det dock lugna ned sig, behöver bara ta på natten en gång och kanske en gång på kvällen.

Gjorde ett fynd igår enligt min mening. Hittade en kanonfin grön Brio Happy Herritage (kombi med hårdlift). Inga problem alls att få in den på längden i vår V70 tillsammans med hunden (labbe). Måste dock "hänga" upp den lite mot sätet för att få igen luckan, men annars var det gott om plats. Kommer gå och klämma på den varje dag nu!

• Rufsi 406

Vi är födda 84 båda två, fyller alltså 29 i sommar. Vi försökte 1.5 år pga att jag har PCO och blev gravida med hjälp av en omgång pergotime. Gifte oss veckan innan så det är en riktig smekmånadsbebis. Tyvärr ser det ju ut som att vi tajmat detta för folk som inte vet att vi försökte ett tag.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~