~* Juni Bebisar 2013 *~
Min bror har melerade och sambon blå - båda barnen mörkbruna ögon! Melerade och grönt är mest släkt med brunt - som i sin tur är dominant :)
Min bror har melerade och sambon blå - båda barnen mörkbruna ögon! Melerade och grönt är mest släkt med brunt - som i sin tur är dominant :)
Min respektive har lyckats krocka lastbil, plogbil, släp och två-tre bilar sedan jag blev gravid :(( undrar vad han tänker på som är en garvad tävlingsförare!!
Trodde det var jag som skulle bli disträ och glömsk - men han verkar ha övertagit den biten. Stackar får ingen tröst från mig när han har sådan "otur". Just nu är han dyr i drift ;)
Alexandra!
Jag går och mäter livmoderväggen regelbundet då den brast i v 34+ 5 med barn nr 3. Efter snitt med barn nr2
Dock är det lite för tidigt på RUL tror jag.. Min mäter dom när barnet blivit lite större och börjar fresta på livmoderväggen - och den har ju redan brustit en gång. Mäter gör jag på spec mvc först var 14e dag sedan tätare mellan - tror jag - v. 30 -35
Om barnet är lika stort som de andra plockar dom ut det med snitt dvs ca 3,7 kg + normalt med fostervatten. Senaste snittet var i v 36+0 och det gick fint! Då vägde gossen 3,8 kg
Jag har haft fler UVI än jag kan räkna till. Kom tillslut på att jag fick det av mannen! Hans första PC kur var på 14 dagsr. Jag klarade mig 2-3 v efter det. Fick en ny kur på 30 dagar och sen slapp jag infektionerna!!!!
Det är ett h-vete att övertyga vården om att det beror på karln - han hade inte bakterier i urinen utan i testikeln som jag inte tålde. Så urinprov på honom hjälpte inte. Gav den "modiga" läkaren som skrev it 30 dagarskuren feedback och tackade. Han hade aldrig hört talas om det men jag är ju ett levande bevis :) hoppas jag kan hjälpa någon med vår historia.
Ps. Flera saker blev bättre för honom efter kuren. Då först förstod han att han faktiskt haft problem tidigare som han vant sig vid.
Tovediana: Jag ligger efter dig! Bf 8/7 och beräknas snittas en månad tidigare. Jag har ställt in mig på senast 10/6 om bebis är lika stor som sina syskon :) sista vägde 3,8 i v 36+0
ToTo10:
Gör så ont i mitt hjärta att läsa om era tvillingar. Min 6 åring hade en tvilling som inte klarade sig i magen - dock tidigare än er. Det är så absurt att glädjas åt den det går bra för och sörja den andra :(
Förstår er förtvivlan!
***Skickar en stor styrkekram***
Ler igenkännande:)
Vägrade könsfärger oxå..... Men efter 4 söner kommer det bli vitt och gammelrosa OM det blir en liten tös :) kommer shoppa ihjäl mig i så fall :))
Jag och mina 2 syskon på pappas sida har 10 söner tillsammans