Inlägg från: joino |Visa alla inlägg
  • joino

~* Juni Bebisar 2013 *~

Hej! Nervös tjej som avvaktat lite men nu känner jag mig lite mer redo, kanske kan få hoppa in här? Var på ul idag och är beräknad till den 3/6 :)

• joino
    Zora skrev 2012-11-16 18:35:42 följande:
    Varit på KUB-ultraljud idag och allt såg bra ut! Det var en vild krabat där inne som snurrade hit och dit och viftade med armar och ben trots sin ringa storlek (5,6 cm från huvud till rumpa) :) Är enligt barnmorskan i v 12 (11+4) och beräknad födsel 29 maj, men jag kanske kan vara med här ändå för jag misstänker ju att det drar över lite kanske.

Jag fattar inte riktigt det där med beräknat datum? Var också på ultraljud idag, blev beräknad 11+3 och feräknat BF 3/6. Hur kan det skilja 4 dagar men bara en dag nu? Det stämmer väl inte, eller är det jag som inte fattar? =D
  • joino

Känner ni rörelser än? Jag är i vecka 19. Känner fladder någongång ibland men väldigt sällan. Vill ju känna , ha koll på att bebisen mår bra!

• joino
    Madelen21 skrev 2013-01-04 21:35:52 följande:
    tänkte fråga en fråga

hur funkar det hos er, får man bilder från rutin ultraljudet gratis?

Här jag bor så har vi alltid fått det. jag fick 4 m första barnet å 3 me nr 2.

har läst en del som får betala för det... jag har en kvällsvaken bäbis... sitter här med lite små pickande i magen.. men om jag lägger handen dit så slutar det direkt :/ en busig liten bäbis tror jag minsann :)

Sitter här med 2 kvällspigga barn som tittar på film å minsting sitter å håller i sin blixten bil han fick i julklapp.. han älskar blixten.. han säger: mamma tingten brum brum ( mamma blixten brum brum ) haha. 

Bodde i Sthlm förut, då var det gratis. Fick massor med bilder. Nu Östergötland, 50 kr per bild. Så larvigt dyrt tycker jag... :(
  • joino
    ThereseJohansson skrev 2013-01-06 08:54:18 följande:
    Alexandra: jag trodde som sagt också att det var helt omöjligt...de sa också att förr så hade de inte möjlighet att ta hand om de barnen men nu hade de börjat med det...sjukhuset sänds från Uppsala tror jag, kanske är att de har större möjlighet att försöka rädda dem där? Har ingen aning men blev förvånad när de sa att hon snittats i v22..

Jag vet att olika sjukhus har olika policy. Uppsala och Linköping har inställningen att försöka i vecka 23, dvs 22+ men sen lite beroende på hur stort barnet är. Sös i Sthlm gör inga försök förrän vecka 24.
  • joino
    Meoow skrev 2013-01-07 14:06:18 följande:
    Ååh vad mysigt! Vill också gå på RUL, känns som en evighet till fredag.. ;)

Har ni tagit reda på kön?

Nej, ingen kön-koll. Vill men sambon vill absolut inte :P kändes som en pojke men känslan vet jag inte hur pålitlig den är :D
  • joino
    Sonaten skrev 2013-01-08 06:12:24 följande:
    Vaknade kl 03 idag och vid 04.30 gav jag upp omsomningsförsöken. Jag minns att jag hade detta bekymmer även förra graviditeten. Fler som vaknar för tidigt?

Är vaken halva nätterna! Somnar som en stock, sen pigg efter några timmar. Blir knäpp.
  • joino
    Caroliin skrev 2013-01-09 11:35:53 följande:
    Ringde gynakut som inte tyckte det lätt bra alls och blev lite sur på min bm som inte ordnat en tid till mig. Fick egentligen en tid idag men mannen jobbar och barnen är hemma. Så imorgon vid nio tiden skulle vi ditt på en koll. Och blev det värre innan fick jag ringa in igen.

Har din man ingen möjlighet att komma hem? Känns bara som att du borde kolla så fort som möjligt nu? Det kan ju vara hur lugnt som helst men innan man vet är ju tiden jobbig :(
  • joino
    Caroliin skrev 2013-01-09 12:16:28 följande:
    Joino: nej tyvärr är det inte så lätt för honom att komma hem tidigare. Mm det som oroar mig är ju att det är så starka

Caroliin: Nej, okej. Var rädd om dig bara! Ingen idé att ta för mycket hänsyn till omgivningen om det blir för jobbigt. Ta med barnen in i värsta fall, även om det inte är helt optimalt.

Var på gynakuten en gång. Då hade en familj haft julbord tillsammans så hela släkten var där. Hehe. Säkert 15 vuxna och massor med barn. Fast de fick gå efter en stund. Tog lite mycket plats ;)
  • joino

Jag är 23 och min sambo lika gammal. Vi har fått två änglabarn tidigare så detta är väl mitt tredje barn eller hur man nu ska räkna.

• joino

Valborgs: Tvillingar. Antagligen fick jag en infektion för förlossningen startade i vecka 23. Extremt ovanligt som tur är så antagligen går allt hur bra som helst denna gången.

• joino
    MissMe83 skrev 2013-01-13 21:04:47 följande:
    Åh shit!! Bara gråter , detta kan inte vara sant! Vägde mig och det skulle jag inte ha gjort, 10 kg plus i v 19! Hur gick detta till?

Var super smal och vältränad när jag blev gravid. Vist har jag ätit men inte så mycket! Ska till bm i morgon, hon lär ju skälla på mig :-/

MissMe83: förstår att det inte känns så kul men det är ju som det är! Det viktigaste är ju att du och bebis mår bra. Ibland går man ju upp mycket också. Olika kvinnor och olika graviditeter :) Jag gick upp 8 kg till vecka 15 förra graviditeten. De rasade av mig sen. Nu gått upp två. Det är så olika :)
  • joino

Toto10: alla styrkekramar till er! Jag har varit där ni är nu. Vill bara säga att låt känslorna vara som de är. Sörjer du så sörj, är du glad så var glad. Felet jag gjorde var att ifrågasätta känslorna. Blev bara kaos. Håller alla tummar för dina små kämpar.

• joino
    Baby Lei skrev 2013-01-15 20:24:39 följande:
    Jaaaaa! Jag "vann" precis min drömbarnsäng på auktion! Det känns läskigt att köpa den redan nu, men den var i så fint skick. En Juno säng av Viggo Einfeldt!! Oiiii! Jag är så glad!

Åhå! Grattis!! :D
  • joino

Ung mamma 91: Har du testat aloe vera heat lotion? Funkar riktigt bra. Sen en kompis till mig använde spikmatta vid foglossning. Funkade riktigt bra för henne :)

• joino

Nu ska inte jag klaga, känner trots allt sparkar men... Någon mer som mår illa av dessa? Mår så galet illa när bebis kickar där inne.

• joino
    Johanna87 skrev 2013-01-18 15:28:52 följande:
    Vi fick reda på idag att vi ska ha en liten son. Hade tyvärr världens tråkigaste människa som gjorde vårat rutin ultra ljud. Så gick därifrån ganska så besviken då alla sagt att det ska vara en sån upplevelse att gå på detta ul då det ser ut som en liten människa nu. Får se om vi kanske väljer att göra ett 3D ultraljud i stället. Glömde säga till att vi ville ha bilder med oss och hon frågade inte ens. Så några bilder blev de inte denna gång. Även det en grym besvikelse. Och även om vi hade sagt att vi ville veta könet va hon väldigt odiskret och bara körde på och sa ja här har ni pungen och fortsatte som ingenting. Hade hellre sett att hon kanske sagt att ja nu vet jag könet är ni säkra på att ni vill veta eller vad som helst i stället för att bara kläcka ur sig här har ni pungen...

Nää fy så tråkigt och besviken man blev:(

Men vi är glada att grabben mår bra. För jag antar att den gjorde det då hon inte sa nåt annat än vad hon kunde se såg allt bra ut.

Så jaa. Antar hon borde sagt annat annars?

Någon mer som råkat ut för detta?

Johanna87: nej vad tråkigt :( får de ens avslöja kön sådär? Vårt ultraljud i vecka 13 gjordes också av en bitter o sur bm men på rul blev det bra. Tycker du ska höra av dig dit de gjorde ultraljudet och berätta din upplevelse.
  • joino

Här är en som legat i magsjuka i två dagar. Sjukvårdsupplysningen säger att det är lugnt men blir ju så nojjig. Känns som hela kroppen kastas runt :(

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~