Inlägg från: alv |Visa alla inlägg
  • alv

~* Juni Bebisar 2013 *~

Sitter o läser medan sonen sover. Plussade för nån vecka sen, beräknad till 6 juni. Har en son som snart är 10 månader, såg att det var nån mer med december-11-barn! Den förlossningen gick fort, han föddes hemma i badrummet, hann inte till lasarettet

• alv

Valborgs; jag gick nog direkt på krystvärkar o först trodde jag att det var förkänningar... Så kan nog inte ens svara att det var en hel timme. Hoppas vi är med mer i svängarna denna gång så vi hinner in till lasarettet.

• alv

Skrev i början, men är inte så aktiv med att läsa ofta. Kul med fler som kommer ha tätt mellan syskonen, firar min 10-månaders nu i veckan. Tråkigt att läsa att vissa av er inte njuter utan mest känner oro. Det lär vi behöva göra hela barnens liv, minuter vi mesans vi vet var vi har dem

• alv

Jarnia, tråkigt. Hoppas du ser nåt nästa vecka! Om inte, vill inte låta kall, men bättre att veta nu än senare i graviditeten

• alv

Sunnaliv. Känner igen mig! Magen känns gigantisk, går ej att dölja. Skulle dra in magen igår när jag var o handlade o skulle gå förbi en kundvagn men det gick inte att dra in den. Vecka 11 nu Mytologi, så känner vi också inför kub. Vi vet inte vad vi skulle göra med siffrorna man får

• alv

O ja vill absolut föda på BB. Testade ofrivilligt på hemmafödsel med min förstfödde, det gick så fort så vi hann inte in. Hoppas vi hinner in denna gång så jag får testa på lustgasen

• alv

Har anmält mig till gravidpilates 10 veckor med start i januari! Ser så fram emot det! Körde gravidyoga när jag väntade sonen, grymt skönt o med bra andningsövningar inför förlossningen

• alv

Valborgs o Madelen: vi letar oxo syskonvagn. Bor i Stockholm o tycker allt känns så brett, så vi ska titta på Phil o teds o liknande vagnar o se om det är nåt... Nån som har eller testkört?

• alv

Madelen: håller med dig. Måste börja kika på vagnar o jämföra o se fördelar i nackdelar.

• alv

Till er som inte känner sparkar: min moderkaka låg i framlägg första grav. o kände inte honom förrän i vecka 23. Då hade han dock blivit så stark att det var rejäla sparkar. Med denna har jag känt minikickar sedan v. 16

• alv

Hemkommen efter lyckat RUL. Så glad att allt är som det ska "där inne", 18+5 idag. Också lättad över att sonen fick följa med in så mannen min också fick se, blir så mycket mer verkligt för båda

• alv

MissMe: nä, vi sparar på den överraskningen. Fick låna väldigt mycket tjejkläder när vi väntade sonen så vi behöver inte veta för "planering" heller. Jag tillhör dem som gärna återvänder kläder och allt. Har inte alls stort behov av att gå i affärer heller.

Kanske beror på att vi dagligen scannar av Hemnet efter nytt boende, gärna hus/radhus så jag slipper bära 2 barn 2 våningar upp utan hiss. Längtar också efter egen tvättmaskin!

• alv

Vilken tur att jag gick in o läste här idag, ser att fb-grupp är fixad. Läser väldigt sporadiskt här o är iallafall lite oftare på fejjan.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~